5.2 C
Czech
Pátek 12. prosince 2025
ElektroMazda 6e přichází do Evropy

Mazda 6e přichází do Evropy

Reklama

Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

Mazda 6e může působit povědomě, protože je prakticky identická s Mazdou EZ-6, vyvinutou ve spolupráci s čínskou automobilkou Changan. Tento model zaujal již při loňské premiéře na pekingském autosalonu a nyní, po několika úpravách, míří na evropský trh.

Co je Mazda 6e?

Mazda 6e je zcela odlišná od modelu MX-30. Nevyužívá výhradně vlastní vývojové zdroje Mazdy, ale staví na technologiích společnosti Changan. Důvod spolupráce vysvětlil Uwe Mandal, manažer výzkumu a komunikace technologií Mazda Europe. „Pokročilé technologie, bateriové systémy, stejně jako suroviny a kapacity jsou soustředěny v Číně,“ říká. „Pro nás byla spolupráce s Changanem výhodná.“

Mazda se přitom zaměřila na to, aby 6e stále působila jako autentická Mazda, přestože využívá cizí techniku: „Když se na ni podíváte, uvidíte, že skutečně nese DNA Mazdy, ten charakteristický styl, který přinášíme s našimi vlastními modely,“ dodává Mandal.

Design

Naživo je Mazda 6e stejně atraktivní jako ostatní modely značky. Spojuje propracované detaily, elegantní křivky a dynamické prolisy. Připomíná styl SUV CX-30, ale na delší, elegantnější karoserii sedanu. Výrazná zadní světla odkazují na tradiční design Mazdy. Zavazadlový prostor činí 330 litrů, po sklopení sedadel se zvětší na 1074 litrů. Hatchbacková koncepce byla zvolena kvůli lepšímu využití vnitřního prostoru a praktičnosti.

Automobilka se rozhodla pro některé neobvyklé prvky designu. Například na zádi místo tradičního loga najdeme jednoduchý nápis, protože současné logo Mazdy nemá podle firmy dostatečnou rozpoznatelnost mezi zákazníky. Oproti čínskému modelu EZ-6 přišla 6e o kompletně podsvícenou masku chladiče, nyní svítí jen její rámeček, a pohybuje se při nabíjení.

Technika a jízdní vlastnosti

K dispozici budou dvě verze. Základní s 68,8 kWh baterií a silnější s 80 kWh baterií. Menší baterie poskytne dojezd 480 km a pohání ji 190kW (255k) elektromotor s točivým momentem 320 Nm, zrychlení na 100 km/h trvá 7,6 sekundy a maximální rychlost činí 175 km/h. Rychlonabíjení z 10 na 80 % trvá pouhých 22 minut. Silnější verze s 80 kWh baterií nabídne dojezd 552 km, 180kW (241k) motor a stejných 320 Nm. 

Mazda zdůrazňuje, že 6e není změnou strategie, ale logickým doplňkem nabídky. „MX-30 byla koncipována jako druhé auto do domácnosti, primárně na každodenní cesty. 6e má být plnohodnotným rodinným autem, které zvládne i dlouhé cesty,“ vysvětluje Mandal pro CAR Magazine.

Verdikt 

Mazda 6e je již ve výrobě a na evropský trh dorazí v létě 2025. Výrobci očekávají zájem jak od stávajících majitelů modelu 6, tak od zákazníků hledajících kvalitní bezemisní řešení.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama