Více
    1.9 C
    Czech
    Čtvrtek 26. ledna 2023

    Malá a hbitá. Nová Honda Grom si razí cestu

    Kdo říkal, že motocykl musí mít 100 koní a vážit 500 kg? Honda od roku 2013 vyrábí model MSX, kterým motivuje nemálo mladých jezdců. Po celém světě je verze MSX Grom velice oblíbená a převážně ve městě si na ni nemůžeme stěžovat. Svou drobnou konstrukcí, malými koly a hbitým motorem se zavděčí nejen dennímu ježdění, ale i zábavě mimo betonové metropole. 

    Pojďme si v prvé řadě ujasnit terminologii. Zkratka MSX reprezentuje název Mini Street X-Treme, a přesně taková Honda Grom je. Vysoce extrémní žihadlo, se kterým se dá zažít veliká porce zábavy. Tento stav bychom mohli přirovnat ke značce VW, která kromě svých vlajkových lodí dává lidem i model Up!. S tím zažívá nemalý úspěch právě díky porci adrenalinu, kterou nabízí. Kromě rychlosti a mrštnosti nám MSX Grom zajistí i styl. Toho má tahle motorka na rozdávání. 

    Styl zvaný Grom

    Rozvor 1,2 m a výška sedla 0,76 m. Model Grom je skutečný drobeček, který navíc kombinuje vydatný výkon s váhou pouhých 103 kg (pohotovostní hmotnost). Když si k těmto hodnotám připočteme rozměr kol 12 palců, dostaneme velice impozantní výsledek v podobě fantastických jízdních vlastností. MSX je jednoduše řečeno neskutečně obratný a mrštný stroj. Vcelku úsměvný je rovněž objem nádrže. 6 litrů by nám však podle společnosti Honda mělo vystačit na vzdálenost 400 km. Do města ideální stav. V lese už počítejme s tím, že motorka bude mít větší hlad. 

    Hlavní věcí, která nás při pohledu na Grom zaujme, je zaručeně Rám. Perfektně řešená konstrukce, díky které má jezdec dostatek prostoru pracovat se svou váhou a těžištěm. Krásně odděluje horní část od spodní, což je umocněno rovně položeným motorem. Při bližším zkoumání pochopíme, že na komponentech se nešetřilo. Jednokotoučové brzdy, přední ABS 220 mm, zadní 190 mm. Odpružení si budeme hodně pochvalovat. Přední USD vidlice 31 mm funguje stejně precizně jako zadní kyvná vidlice Mono shock. 

    Rychlost v jednom válci

    Jednoválcový, vzduchem chlazený motor o objemu 125 cc nám vystačí na celou škálu jízdních podmínek. Zajišťuje stroji dost kvalitní odpich a lehkost. 7,4 kW výkonu a 11,1 Nm krouticího momentu jsou přesně ty hodnoty, které hledáme. Model 2022 MSX Grom nás vyjde na 98 000 korun. Za zbrusu nový stroj, který nám navíc dopřeje šílené množství zábavy, je to nabídka, která se neodmítá. 

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.