Čínská značka Lynk & Co rozvířila evropský trh. Představila plug-in hybridní SUV s dlouhým elektrickým dojezdem a ambicí konkurovat prémiovým značkám. Model 08 dorazil s designem, který si nehrál na kopii, a technikou, která mohla přepsat pravidla hry.
Model 08 vycházel z platformy CMA Evo, kterou sdílel s Volvem XC40 i Polestarem 2. Pohon obstarával přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru a baterie s kapacitou téměř 40 kWh. Kombinace slibovala až 200 kilometrů čistě na elektřinu a více než tisíc kilometrů v součtu. Výrobce přitom tvrdil, že vůz zvládl nabít z deseti na osmdesát procent za 33 minut.
Design, který má charakter
Na první pohled zaujal agresivní, ale čistý vzhled. Úzké denní světlomety doplňovala světelná lišta s integrovanými hlavními světly. Aktivní přední maska zlepšovala aerodynamiku a černé detaily karoserie zdůrazňovaly sportovní styl. V interiéru dominovaly velké displeje, a to 12,3palcový přístrojový štít a 15,4palcový infotainment. Zvláštností byl obrovský head-up displej s rozšířenou realitou a úhlopříčkou přes dva metry.
Značka nešetřila na detailech. Kabina kombinovala strohý skandinávský styl s odvážnými čínskými prvky. Materiály působily prémiově a přesto funkčně. Všechno směřovalo k jednoduchému, přehlednému interiéru bez zbytečných tlačítek.
Dojezd, který znejistil elektromobily
Model 08 nabídl kombinovaný dojezd přes 1 000 kilometrů a schopnost ujet 200 kilometrů jen na elektřinu. „Na to elektromobily v tuhle chvíli odpověď nemají,“ komentoval to výrobce. Nabíjení probíhalo střídavým i stejnosměrným proudem, což řadilo 08 mezi technologicky nejvyspělejší plug-in hybridy na trhu. Evropská verze přišla ve výbavách Core a More. Ceny začínaly na 52 995 eurech. Do Česka sice značka zatím oficiálně nevstoupila, ale plánovala otevření showroomu v Čestlicích a dalších poboček v Praze a Brně.
Lynk & Co 08 navázal na úspěch menšího modelu 02, který se objevil na mnichovském autosalonu. Tam značka představila i koncept nového stylu, který měla vytvořit designérská dvojice vedená Stefanem Rosenem. Crossover 02 v elektrické verzi zaujal čistým interiérem, bezrámovými dveřmi a výkonným zadním pohonem s výkonem 272 koní. O třídu větší model 08 posunul značku do prémiových vod. Byl to vůz, který dokazoval, že čínská technologie už nebyla synonymem levného řešení, ale nového standardu.
Lynk & Co tak ukázalo, že budoucnost nemusí patřit výhradně elektromobilům. Hybrid 08 spojil výkon, dlouhý dojezd a moderní design. Cíl byl jasný – nabídnout Evropanům alternativu, která spojovala to nejlepší z obou světů.