Více
    18.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 6 října, 2022

    Hyundai Bayon. Městské SUV s vydařenou maskou

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Hyundai se posouvá ve vývoji svých automobilů rapidní rychlostí. Bayon zaujmul příčku městského SUV, které láka hlavně svou cenou. Netřeba mluvit o faktu, že SUV jsou ve světě neskutečně oblíbená. Všechny automobilky na tuto skutečnost reagují a přicházejí tím pádem i s menšími alternativami, jako je například právě Bayon. Pojďme se na něj podívat zblízka.

    Hyundai se chlubí převážně technologiemi, kterými svou městskou vlajkovou loď vybavil. Bezpečnost, konektivita, to vše a mnohem více najdeme pod velice dobře navrženou skořápkou. Naštěstí si výrobci uvědomili, že pokud má automobil primárně jezdit po městě, bylo by krásné přijít s nějakým alternativním pohonem. Elektřina ještě stále není tak docela populární, takže se Hyundai rozhodl sáhnout po technologii Mild Hybrid. Ideální volba šetrnější k přírodě. 

    Design 

    Přední část se opravdu vydařila a dodává celému automobilu nezaměnitelnou DNA. LED světlomety se staly součástí tenké spojovací lišty mezi masku chladiče a víkem kapoty. Gril dostal daleko více masivní mřížování, které také usnadňuje proudění vzduchu. Nárazník se svou stříbrnou barvu tvoří krásný kontrast stylové černé a zelené barvě. Samozřejmě, variant je na paletě mnohem více. 

    Z boku nás zaujme, jakým způsobem si výrobci poradili s designem. Kapota je tak precizně a logicky vytvarovaná, že připomíná letící šíp. Perfektní rozhodnutí pro to ukázat, že Bayon se nebojí ani rychlejší jízdy. Při pohledu zezadu nás opět překvapí práce s kontrastem. Černý vršek se špičatými světlomety dokonale vyzdvihuje tu část, která si drží barvu karoserie. Nárazník svou velikostí nepůsobí nijak masivním dojmem.  

    Interiér nás sice občas nemile překvapí levnými materiály, to je ovšem vyváženo tvarem a rozložením prvků. Veliká obrazovka infotainmentu, extrémně pohodlné sedačky, krásný, praktický volant. V kabině rozhodně výrobci neudělali krok vedle. Zadní sedadla jsou sice pohodlná, prostřední je ale, jako u všech menších aut, spíše na kratší jízdy. Přestože se zde bavíme o malém SUV. 

    Motorizace 

    Na výběr máme ze dvou variant. 1litrový hybrid postaví na značky až 120 koní výkonu. Klasický 1,2litorvý benzín pak 84 koní. Není to sice mnoho, ale nemění to fakt, že je Bayon docela živé auto. 

    Verdikt

    Nejvíce láká firma na cenu. Pochopitelně. 370 000 korun v základu je skutečně luxusní nabídka. Kdo by odolal, že? 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS

    Napište svůj komentář

    Zadejte svůj komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno