Lexus znovu rozvířil svět luxusních aut. Na tokijském autosalonu představil šestikolové MPV s označením LS – jméno, které dříve patřilo elegantní limuzíně. Nový koncept ukázal, že značka se už nebojí riskovat a míří k úplně jiné definici luxusu.
Koncept LS se předvedl jen krátce v oficiálním videu, přesto vyvolal velký rozruch. Místo klasického sedanu s dlouhou kapotou přišel prostorný vůz s futuristickými tvary. Podle vedení značky měl ukázat novou éru luxusu, která staví na prostoru a klidu, ne na chromu.
Šest kol, tři řady, nová filozofie
Šestikolové MPV, interně označené jako Discover, spojovalo nápad šest kol pro šest lidí. Dvojice zadních náprav zvětšila kabinu a nabídla tři plnohodnotné řady sedadel. Zároveň umožnila netradiční uspořádání, kdy zadní cestující seděli přímo nad koly. Designéři tak dokázali vytvořit neobvykle prostorný interiér i při nízké stavbě karoserie.
Podle šéfa automobilky Akia Toyody se právě v tomto směru skrýval klíč k budoucnosti luxusu. „Původní LS znamenalo Luxury Sedan. Teď mluvíme o Luxury Space,“ vysvětlil. Toyoda věřil, že zákazníci hledají prostor a klid, nikoli jen výkon a lesk.
Nový směr bez tradiční masky
Koncept LS představil i nový designový jazyk značky. Lexus se zbavil ikonické vřetenovité masky, kterou Toyoda označil za „kapitolu, jež se uzavřela“. Vůz dostal hladkou příď, vertikální LED světla a čisté linie, které měly působit minimalisticky, ale sebevědomě.
Podle návrhářů šlo o spojení elegance s odvahou. V interiéru se počítalo s luxusem na úrovni business třídy, nechyběla ani varianta se dvěma samostatnými křesly vzadu. Zdroje z automobilky potvrdily, že projekt má pokračovat a může se proměnit ve funkční prototyp.
Lexus tím jasně ukázal, že se neohlíží zpět. Zatímco značka Century převzala roli nejvyššího symbolu luxusu, Lexus si otevřel prostor pro experimenty. Šestikolový LS tak nebyl jen designovou hříčkou, ale signálem, že budoucnost luxusu může mít víc kol, než by kdokoli čekal.