Více
    18.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 6 října, 2022

    Labutí píseň motoru od Bugatti. Tohle je poslední odvážný počin této značky

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Bugatti, automobilka, která stvořila ta nejrychlejší auta světa, ukázala světu svou unikátní novinku. Už je jasné, že jde o Roadster. Bugatti Mistral je ovšem mnohem důležitější hyper automobil, než si mnozí myslí. Kromě exteriérových prvků, které se na obdobných vozech už dlouho neukázaly, jde o valčík na rozloučenou s unikátními a věhlasnými motory W16. 

    Kromě dokonalého exteriéru se musíme u tohoto modelu zastavit u jeho technologických prvků. Naposledy se divákům a jezdcům nechá slyšet motor, který se stal pro značku Bugatti tak ikonickým. Netřeba zmiňovat fakt, že všechny kusy jsou beznadějně rozprodané. Celých 99 modelů mistrale se prodalo za neuvěřitelných 5 milionu eur za jeden. Automobilka má bohatou historii s modely Roadster, až nyní, po světové premiéře v Kalifornii, je ale jasné, co stojí za základem nového modelu. 

    Design 

    Svou předlohu si vzal nový Roadster v Bugatti Chiron. Pokud se pozorně zadíváme, zjistíme, že si Mistral vzal to nejlepší z téměř všech sourozeneckých modelů. Předek je tak ikonický, jak jen může být. Co je ovšem zcela nového jsou světlomety. Automobilka tentokráte zvolila cestu marketingu. V oblasti světel září čtyři pruhy. Podle slov Bugatti jde o odkaz na 4 turbo-chargery, na které jsou obzvláště pyšní. Přímo pod světly najdeme masivní otvory pro hladší proudění vzduchu. 

    Pohled z profilu je obohacen o dokonalá kola. Jinými slovy tato krása nejde pospat. Přestože se Bugatti snaží tlačit design do extrémně jednoduchého stylu, kola si nesou květinový podpis s ostrými úhly. Zadní část je pravděpodobně tou nejvýraznější, s jakou jsme se mohli u světoznámé značky setkat. Oba světlomety vytváří písmeno X, které protíná nápis Bugatti. Nárazníku pak vévodí obří výfuk. 

    Co se interiéru týče, budeme si muset počkat. Automobilka oznámila, že se inspirovala modelem Chiron. Veřejnost uchlácholila tvrzením, že jde o prostor vhodný na to, aby zvýraznil všechny výkonnostní zážitky, které na nás v novém modelu Mistral čekají. Podle uniklých fotografií jde ovšem o žluto-černý luxus.

    Motor 

    Když je řeč o výkonu, budeme si muset v tomto voze, který je navíc po mnoha letech opět bez střechy, opravdu držet klobouky. 8litrový motor W16 dá dohromady 1600 koní a 1600 Nm krouticího momentu. Brutální síla. Zvuk tohoto motoru ovšem uslyšíme naposledy. W16 končí. Odteď budou, podle slov nového šéfa Bugatti Mate Rimaca, všechna super auta z jejich garáží hybridy. 

    Verdikt 

    Těžko ohodnotit automobil, kterým se na planetě sveze málokdo. Jisté je ovšem to, že Bugatti Mistral je skutečně důstojným vozem pro odchod motoru W16. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS