Automobilka Jeep konečně zveřejnila detaily o nejnovějším přírůstku do rodiny. Model Wrangler prošel výraznou modernizací. Na zákazníky tak čeká nejen design obohacený o zajímavé detaily, ale také plno nových technologií. Pokud snad někdo hledá ten pravý vůz do terénu, Jeep Wrangler pro rok 2024 by měl stát na seznamu hodně vysoko. Odpovídá tomu ovšem i cena.
Přestože si ikona terénních jízd zachovala svou typickou masku, stále na nás čeká mnoho nového. Na prodejny dorazil tento matador ve dvou verzích, se kterými už se dobře známe. Výbava Rubicon nám zajišťuje neskutečné schopnosti jak na suchém, tak mokrém povrchu. Brodivost ocení všichni, kteří bydlí mimo civilizaci. Výbava Sahara zase reprezentuje více městskou podobu tohoto Jeepu. Obě ale odkáže pekelně ztrestat jakýkoli povrch. V kabině si ale budeme připadat jako v luxusní zasedací místnosti.
Cena ikony jménem Jeep Wrangler není malá. Výrobci v ní zohlednili všechny důležité aspekty, pro které si lidé vůz kupují. Technologie, výkon, praktičnost a hlavně spolehlivost. Tyto prvky vystřelily cenu na hodnotu 1,9 milionu korun za verzi Sahara. Pokud budeme chtít sáhnout po terminátorovi Rubicon, budeme si muset připravit o 50 000 korun více. V tomto objemu už se ale nejedná o citelný rozdíl. Pojďme se podívat, co nám vlastně Jeep Wrangler nabízí.
Design
Exkluzivní, nekompromisní. Automobilka se k přední část vyjádřila těmito slovy: „Zcela nový Jeep Wrangler zůstává věrný svému dědictví a jeho ikonická mřížka se sedmi otvory je stejně poutavá jako kdykoli předtím.“ Z boku nás osloví až 18palcová kola. Na těchto discích jsou nasazené extrémně robustní pneumatiky. Projedeme tak téměř jakýmkoli terénem.
V kabině máme o všem přehled na 12,3palcové obrazovce infotainmentu. Jsme rádi, že i v nové verzi Jeep nezanevřel na fyzická manuální tlačítka. Například Ford už od klasiky, za kterou býváme v terénu velice vděční, upouští. Sedadla jsou maximálně pohodlná a zároveň nás podpoří v jakékoli nerovnosti. Kufr dodá kapacitu až 548 litrů.
Motorizace
Pod kapotou se nachází dvoulitrová bestie v benzínu o výkonu až 272 koní a s točivým momentem 400 Nm. Náhon na všechna 4 kola je samozřejmostí. Tenhle čtyřválec dokáže divy.
Verdikt
Jeep Wrangler nás mile překvapil. Automobilka opět posunula hranice. Jsem rádi, že se zatím nezanevřelo na spalovací motory.