Více
    9.1 C
    Czech
    Čtvrtek 23. března 2023

    SUV do města. Malá Suzuki Ignis, ideální volba

    Přestože se zde bavíme o SUV, což většinou nebývá to nejideálnější řešení do městských uliček, Ignis vystupuje z řady. Láka zákazníky na přívětivou cenu, vcelku povedený design i ucházející výkon. Tohle SUV se zkrátka zalíbí všem, kteří rádi robustní tvary, ale zároveň potřebují být mobilní v úzkých městských ulicích. Firma Suzuki se v tomto případě prostě vyznamenala. 

    Jak sama firma o svém stroji proklamuje, jedná se o to jediné kompaktní SUV, které budeme kdy v životě potřebovat. Možná silní slova, na širokou veřejnost ale platit budou. Navíc nemůžeme automobilce upřít fakt, že se nechvástá bez výsledků. Ignis je skutečně pozoruhodné vozítko, které nám má co nabídnout. Od robustní ergonomie a povedeného designu až po obstojí výkon. Ignis je navíc dosti praktické SUV. I přes jeho menší vzrůst dokáže pobrat solidní množství nákladu. 

    Design 

    Firmě Suzuki musíme dat za pravdu v tom, že za modelem Ignis na ulici otočíme hlavu. Může za to odvážný vzhled, který v sobě mísí robustní prvky klasických SUV s originalitou a osobitostí. Na první pohled je jasné, že výrobci do vozidla vložili specifickou DNA. Tu vystihuje převážně maska chladiče. Klasický čtvercový grill, který ná sobě hrdě nese znak Suzuki, je ohraničen masivními LED světlomety. Málokdy se stane, aby byl nárazník větší než samotná maska. Model Ignis zkrátka vybočuje z řady. 

    Kola krásně ladí se vzorem masky chladiče. Karoserie je navíc řešená tak, aby působila jako neprostupný krunýř. Barevně se tím pádem liší pouze sloupky dveří a ohraničení skel. Zadní část může budit rozdílné vášně. Někomu přijdou dveře kufru bizarní, někomu skvěle řešené. Jisté je pouze to, že Suzuki chtěla zvýraznit masivnost SUV, a proto volila převážně hranaté tvary. 

    Interiér skvěle vystihuje exteriér. Robustní, ojedinělý, plný pravých úhlů. Kromě kulatého volantu v kabině skutečně najdeme pouze málo věcí, které by nebyly hranaté. Volba tvarů a materiálů ovšem zajišťuje Ignis jistou sebejistotu. Ani prostor není k zahození. Při sklopení zadních sedadel dostaneme k dispozici až 514 litrů objemu. Některá SUV toho sice dosáhnou bez manipulace se sedadly, ve městě by ovšem byla ztracená. 

    Motor 

    Ignis přichází na trh ve variantě hybrid s 1,2litrovým motorem. Celkový výkon činí 82 koní, což sice není žádný technologický zázrak, do města to ovšem bohatě stačí. 

    Verdikt 

    Startovací cena činí 346 000 korun. To je poměrně slušná nabídka na zbrusu nové auto. 

    Sledujte nás na sítích

    V roce 2017 Mercedes-Maybach představil svůj koncept 6 Cabriolet. Stal se legendou

    Mercedes-Maybach patří mezi výrobce těch nejluxusnějších vozů, na které můžeme narazit. V roce 2017 představil koncept, který uchvacuje. Model 6 Cabriolet reprezentuje zcela nový přístup k designu jako takovému. Dlouhé vozidlo je plné skvostných detailů a pod kapotou si veze neskutečnou porci koní. Výrobci se snažili ukázat, kam bude firma směřovat. Hrají na emoce. 

    Svět se konečně dočkal, VW představil koncept ID. 2all dostupný pro všechny

    Pořizování elektrických vozů má stále jednu velikou nevýhodu. Za nové auto zaplatíme stejně jako za tři slušné ojetiny. Co s tím? Dlouho se spekuluje nad tím, že až se trh vyvine, ceny poletí dolů. První vlaštovku nově vypustila společnost VW. Tento gigant před několika dny představil světu koncept ID. 2all. Vůz, který bude k mání v koncem roku 2025 za cenu cca 600 000 korun. 

    Alfa Romeo a její sedan jménem Giulia. Osobitý styl v italském podání

    Italská značka Alfa Romeo vyslala do světa už nějakou tu řadu modelů, všechny mají ale něco společné. Cit pro detail a italskou krásu. Automobil Alfa Romeo Giulia startuje kategorii osobitých sedanů, které nás potěší výkonem a hlavně vzhledem. Cestování se proměňuje v zážitky, které se dostanou pod kůži. Emoce se staly hlavním tématem designérů. Jak se jim práce povedla? 

    Alfa Romeo Tonale. Italové vědí, jak se dělají pořádná auta

    Italská firma Alfa Romeo si vybudovala po světě pověst úspěšné společnosti, která ví, jak vyladit své modely k dokonalosti. Málokde se setkáme s takovým citem pro detail, jako právě u Alfa Romeo. Model Tonale je skvělým příkladem toho, že fantazii se meze nekladou. Zvenku krásní SUV, uvnitř luxus v italském podání. Při jízdě nám může být pěkně horko, stejně jako při pohledu na cenu. 

    Nejpropracovanější Mini vůbec. Firma se pyšní modelem Clubman

    Do klubu pouze s modelem Clubman. Pětidveřové Mini nás nenechá chladnými. Odvážný design se mísí abnormální porcí divokých koní. Každému je jasné, co se stane, pokud spojíme nízké těžiště automobilu Mini a pořádně nadupaný motor. U modelu Clubman navíc oceníme i praktickou stránku. Po sklopení sedadel nabízí stejné množství prostoru jako pořádné SUV. 

    V roce 2017 Mercedes-Maybach představil svůj koncept 6 Cabriolet. Stal se legendou

    Mercedes-Maybach patří mezi výrobce těch nejluxusnějších vozů, na které můžeme narazit. V roce 2017 představil koncept, který uchvacuje. Model 6 Cabriolet reprezentuje zcela nový přístup k designu jako takovému. Dlouhé vozidlo je plné skvostných detailů a pod kapotou si veze neskutečnou porci koní. Výrobci se snažili ukázat, kam bude firma směřovat. Hrají na emoce. 

    Svět se konečně dočkal, VW představil koncept ID. 2all dostupný pro všechny

    Pořizování elektrických vozů má stále jednu velikou nevýhodu. Za nové auto zaplatíme stejně jako za tři slušné ojetiny. Co s tím? Dlouho se spekuluje nad tím, že až se trh vyvine, ceny poletí dolů. První vlaštovku nově vypustila společnost VW. Tento gigant před několika dny představil světu koncept ID. 2all. Vůz, který bude k mání v koncem roku 2025 za cenu cca 600 000 korun. 

    Alfa Romeo a její sedan jménem Giulia. Osobitý styl v italském podání

    Italská značka Alfa Romeo vyslala do světa už nějakou tu řadu modelů, všechny mají ale něco společné. Cit pro detail a italskou krásu. Automobil Alfa Romeo Giulia startuje kategorii osobitých sedanů, které nás potěší výkonem a hlavně vzhledem. Cestování se proměňuje v zážitky, které se dostanou pod kůži. Emoce se staly hlavním tématem designérů. Jak se jim práce povedla? 

    Alfa Romeo Tonale. Italové vědí, jak se dělají pořádná auta

    Italská firma Alfa Romeo si vybudovala po světě pověst úspěšné společnosti, která ví, jak vyladit své modely k dokonalosti. Málokde se setkáme s takovým citem pro detail, jako právě u Alfa Romeo. Model Tonale je skvělým příkladem toho, že fantazii se meze nekladou. Zvenku krásní SUV, uvnitř luxus v italském podání. Při jízdě nám může být pěkně horko, stejně jako při pohledu na cenu. 

    Nejpropracovanější Mini vůbec. Firma se pyšní modelem Clubman

    Do klubu pouze s modelem Clubman. Pětidveřové Mini nás nenechá chladnými. Odvážný design se mísí abnormální porcí divokých koní. Každému je jasné, co se stane, pokud spojíme nízké těžiště automobilu Mini a pořádně nadupaný motor. U modelu Clubman navíc oceníme i praktickou stránku. Po sklopení sedadel nabízí stejné množství prostoru jako pořádné SUV. 

    1 komentář

    1. Máme, předfacelift, bezhybridu, 4×4, čtyřválec, bez start stopu se spotřebou do 5 litříků na sto a jsme co? Spokojeni. 🙂 Jedno z posledních normálních aut…

    Comments are closed.