Více
    30.2 C
    Czech
    Pátek 21. června 2024

    SUV do města. Malá Suzuki Ignis, ideální volba

    Přestože se zde bavíme o SUV, což většinou nebývá to nejideálnější řešení do městských uliček, Ignis vystupuje z řady. Láka zákazníky na přívětivou cenu, vcelku povedený design i ucházející výkon. Tohle SUV se zkrátka zalíbí všem, kteří rádi robustní tvary, ale zároveň potřebují být mobilní v úzkých městských ulicích. Firma Suzuki se v tomto případě prostě vyznamenala. 

    Jak sama firma o svém stroji proklamuje, jedná se o to jediné kompaktní SUV, které budeme kdy v životě potřebovat. Možná silní slova, na širokou veřejnost ale platit budou. Navíc nemůžeme automobilce upřít fakt, že se nechvástá bez výsledků. Ignis je skutečně pozoruhodné vozítko, které nám má co nabídnout. Od robustní ergonomie a povedeného designu až po obstojí výkon. Ignis je navíc dosti praktické SUV. I přes jeho menší vzrůst dokáže pobrat solidní množství nákladu. 

    Design 

    Firmě Suzuki musíme dat za pravdu v tom, že za modelem Ignis na ulici otočíme hlavu. Může za to odvážný vzhled, který v sobě mísí robustní prvky klasických SUV s originalitou a osobitostí. Na první pohled je jasné, že výrobci do vozidla vložili specifickou DNA. Tu vystihuje převážně maska chladiče. Klasický čtvercový grill, který ná sobě hrdě nese znak Suzuki, je ohraničen masivními LED světlomety. Málokdy se stane, aby byl nárazník větší než samotná maska. Model Ignis zkrátka vybočuje z řady. 

    Kola krásně ladí se vzorem masky chladiče. Karoserie je navíc řešená tak, aby působila jako neprostupný krunýř. Barevně se tím pádem liší pouze sloupky dveří a ohraničení skel. Zadní část může budit rozdílné vášně. Někomu přijdou dveře kufru bizarní, někomu skvěle řešené. Jisté je pouze to, že Suzuki chtěla zvýraznit masivnost SUV, a proto volila převážně hranaté tvary. 

    Interiér skvěle vystihuje exteriér. Robustní, ojedinělý, plný pravých úhlů. Kromě kulatého volantu v kabině skutečně najdeme pouze málo věcí, které by nebyly hranaté. Volba tvarů a materiálů ovšem zajišťuje Ignis jistou sebejistotu. Ani prostor není k zahození. Při sklopení zadních sedadel dostaneme k dispozici až 514 litrů objemu. Některá SUV toho sice dosáhnou bez manipulace se sedadly, ve městě by ovšem byla ztracená. 

    Motor 

    Ignis přichází na trh ve variantě hybrid s 1,2litrovým motorem. Celkový výkon činí 82 koní, což sice není žádný technologický zázrak, do města to ovšem bohatě stačí. 

    Verdikt 

    Startovací cena činí 346 000 korun. To je poměrně slušná nabídka na zbrusu nové auto. 

    Sledujte nás na sítích

    BMW R 20. Reinkarnace legendy s duší rebela

    Na prestižní akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se BMW pochlubilo fascinujícím konceptem motocyklu s názvem R 20. Jméno sice navazuje na legendární předválečný model, ale v tomto případě se jedná o radikální interpretaci, která posouvá hranice designu, technologií i samotného pojetí roadsteru do 21. století.

    Nové GLE. Mercedes-Benz nezná hranice 

    Nejznámější matador v kategorii SUV značky Mercedes-Benz. Model GLE nás nadchne jak svým designem, tak svými technologiemi. Vyjde sice na veliké peníze, platíme si ale za nadstandardní pohodlí, spolehlivost a pořádnou dávku stylovosti. Objem zavazadlového prostoru dokáže vyrazit dech. Model GLE patří k těm nejpraktičtějším SUV na trhu. 7 sedadle je základ. 

    Volkswagen omlazuje modely pro USA

    Volkswagen chystá oživení své nabídky pro americký trh. Dodá aktualizace napříč celou modelovou řadou pro rok 2025. Vše začne v následujících týdnech s novou Jettou a jejím sportovním sourozencem GLI. Premiéra těchto kompaktních sedanů je naplánovaná na konec 2. čtvrtletí 2024. 

    Hyundai Inster. Malý elektromobil s ambicemi dobýt městské ulice

    Hyundai konečně odhalil oficiální název svého nadcházejícího malého elektromobilu. Představil lidem Inster. Toto jméno, odvozené od anglických překladů slov „důvěrný“ a „i inovativní“, má evokovat kompaktní rozměry a moderní technologie, které Inster nabídne. Zároveň navazuje na jihokorejský crossover Casper, ze kterého vychází.

    Rivian R1T a R1S vylepšeni pro druhou generaci

    Rivian posouvá své oceňované pick-upy a SUV R1T a R1S na další úroveň s vylepšeními napříč všemi oblastmi. Nová generace, která se sice na první pohled tváří nenápadně, přináší značně pokrokové inovace pod kapotou i v interiéru. Elektrický pohon není v podání této automobilky Popelkou. Své obdivovatele si rozhodně modely najdou. 

    BMW R 20. Reinkarnace legendy s duší rebela

    Na prestižní akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se BMW pochlubilo fascinujícím konceptem motocyklu s názvem R 20. Jméno sice navazuje na legendární předválečný model, ale v tomto případě se jedná o radikální interpretaci, která posouvá hranice designu, technologií i samotného pojetí roadsteru do 21. století.

    Nové GLE. Mercedes-Benz nezná hranice 

    Nejznámější matador v kategorii SUV značky Mercedes-Benz. Model GLE nás nadchne jak svým designem, tak svými technologiemi. Vyjde sice na veliké peníze, platíme si ale za nadstandardní pohodlí, spolehlivost a pořádnou dávku stylovosti. Objem zavazadlového prostoru dokáže vyrazit dech. Model GLE patří k těm nejpraktičtějším SUV na trhu. 7 sedadle je základ. 

    Volkswagen omlazuje modely pro USA

    Volkswagen chystá oživení své nabídky pro americký trh. Dodá aktualizace napříč celou modelovou řadou pro rok 2025. Vše začne v následujících týdnech s novou Jettou a jejím sportovním sourozencem GLI. Premiéra těchto kompaktních sedanů je naplánovaná na konec 2. čtvrtletí 2024. 

    Hyundai Inster. Malý elektromobil s ambicemi dobýt městské ulice

    Hyundai konečně odhalil oficiální název svého nadcházejícího malého elektromobilu. Představil lidem Inster. Toto jméno, odvozené od anglických překladů slov „důvěrný“ a „i inovativní“, má evokovat kompaktní rozměry a moderní technologie, které Inster nabídne. Zároveň navazuje na jihokorejský crossover Casper, ze kterého vychází.

    Rivian R1T a R1S vylepšeni pro druhou generaci

    Rivian posouvá své oceňované pick-upy a SUV R1T a R1S na další úroveň s vylepšeními napříč všemi oblastmi. Nová generace, která se sice na první pohled tváří nenápadně, přináší značně pokrokové inovace pod kapotou i v interiéru. Elektrický pohon není v podání této automobilky Popelkou. Své obdivovatele si rozhodně modely najdou. 

    1 komentář

    1. Máme, předfacelift, bezhybridu, 4×4, čtyřválec, bez start stopu se spotřebou do 5 litříků na sto a jsme co? Spokojeni. 🙂 Jedno z posledních normálních aut…

    Comments are closed.