Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    I Maserati jde do elektromobilu. Pod plachetkou tajností testuje GranTurismo

    Trojzubec ve znaku, luxus, geniální zvuk linoucí se při nastartování i při sešlápnutí plynového pedálu, otáčející se lidé, když se kdekoliv proženete. To jsou prvky, které neodmyslitelně patří ke značce Maserati. Jenže ani automobilka z italské Modeny nezahálí v elektrifikaci. Přeskočila hybridní variantu a už testuje plně elektrické GranTurismo.

    Klasické GT made in Italy čeká v podstatě konec spolupráce s Ferrari. Jeho nadupaný osmiválec bude nahrazen bateriemi a elektromotory. A pokud si myslíte, že tahle změna ještě bude chvíli trvat, jste na omylu. První prototypy už automobilka z Modeny testuje nejen na okruhu ale i v běžném provozu.

    Není to tak dlouho, co Maserati představilo supersport MC20 s výkonem 630 koní a hmotností necelých 1500 kilogramů, které pod kapotou skrývalo revoluční šestiválec Nettuno o objemu 3,0 litru se zrychlením z nuly na 100 km/h za 2,9 vteřiny, na 200 km/h pak za 8,8 vteřiny. Teď je tady ale novinka z jiné „váhové kategorie“.

    Čistě elektrický „mazlík“

    Jenže jak se zdá, supersport MC20 bude na nějakou dobu poslední vůz se spalovacím motorem od Maserati. V plánech s nejvyšší prioritou totiž nyní figuruje nové GranTurismo, které má naplánovanou elektrickou budoucnost. Jeden z nejúspěšnějších modelů italské značky se v čistokrevné elektrické verzi představí velmi brzo. Podle všeho ještě tento rok. To znamená, že Maserati ve svém vývoji úplně přeskakuje variantu plug-in hybridu.

    Produkce poslední verze Gran Tourisma skončila před dvěma lety. V nové generaci bude osmiválcový motor vyvinutý s Ferrari nahrazen dvojicí elektromotorů. Další bližší informace a technické specifikace nejsou k dispozici, ale fotky maskovaných prototypů z testování jak v civilním provozu tak na okruhu už Maserati zveřejnilo.

    Žádné velké odlišnosti

    Že půjde o elektromobil ale na první pohled nejspíš nepoznáte. Maserati nehodlá tuto skutečnost nijak vyzdvihovat a design bude vycházet ze staršího konceptu Alfieri z roku 2014. Pozitivní zprávou pro fanoušky klasických spalovacích motorů je, že nové GranTurismo bude i ve verzi na benzín, ale to bude nějakou chvíli trvat. Prioritou je nyní elektrický vůz.

    Kromě GranTurisma by tento rok mělo Maserati představit i další novinku v podobě sportovního SUV Grecale, které vychází ze základu Alfy Romeo Stelvio.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.