Rodinný model Stargazer vznikl na míru pro Indonésii. Má sedm míst, úložné prostory, moderní výbavu i bezpečnostní asistenty. A v přepočtu stojí méně než půl milionu.
Hyundai postavil Stargazer jako auto pro každodenní provoz v těžkých podmínkách. Vysoké teploty, rozbitá infrastruktura a dlouhé dojíždění patřily mezi hlavní vstupy do návrhu. Design přední části připomíná model Staria. LED linka symbolizuje rovník, zadní světla písmeno H.
Rozměry odpovídají nižší střední třídě. Délka činí 4460 mm, rozvor 2780 mm. Facelift přinesl ostřejší tvary a pevnější výraz. Varianta Cartenz X s oplastovanými lemy narostla na 4610 mm a nabídla světlou výšku 205 mm.
Jeden motor, dva převody
Pod kapotou pracuje patnáctistovka o výkonu 85 kW. Čtyřválec dosahuje 144 Nm a lze ho spojit s šestistupňovým manuálem nebo automatem IVT. Vše míří na přední kola. Výkon stačí pro městský provoz i rodinné výlety.
Výbava sází na funkčnost
Uvnitř je buď sedm sedadel, nebo šest s pohodlnějšími křesly ve druhé řadě. Hyundai mluví o víceúčelovém úložném prostoru. Pod sedadly, ve středové konzoli i ve dveřích jsou úkryty na drobnosti. K dispozici je i bezdrátová nabíječka a 8″ displej s podporou mobilních aplikací.
Digitální přístrojovku tvoří 4,2″ obrazovka. Prémiové výbavy přidávají ambientní osvětlení, indukci, navigaci, systém Bluelink a možnost ovládání vozu přes mobil. Řidič může měnit teplotu, startovat motor nebo spustit výstražná světla.
Asistenti a cena
Stargazer nabízí hlídání mrtvého úhlu, jízdu v pruhu, varování před čelní srážkou a asistenci při couvání. Automat při nehodě odešle údaje z auta a zvládne i tísňové volání. Bezpečnost tak pokrývá i nižší výbava.
Ceny v Indonésii začínají na 394 tisících korun. Vrcholná výbava s automatem stojí 497 tisíc. Hyundai vůz nabízí i ve Vietnamu, Thajsku, Bruneji nebo na Filipínách. Do Evropy se ale zatím nechystá.