Benzín a nafta jsou palivy, která pomalu z automobilového průmyslu mizí. Než ale mnozí přejdou na elektřinu, chtějí se nejprve připravit. K tomu slouží ideálně hybridy, které jsou o něco šetrnější a ohleduplnější k životnímu prostředí. Ten, který si říká RAV4 a vyrobila ho Toyota, stojí za to.
Toyota je známa nejen svou precizností a smyslem pro detail, ale také adaptabilností na potřeby lidí po celém světě. Dokáže vyrobit ideální malé vozítko pro Asii, adekvátně veliké SUV pro Evropu, ale také monstrózní truck pro zákazníky z USA. Už nějaký čas se prodává její vlajková loď RAV4 v mnoha výbavách. My se dnes zaměříme na tu nejdražší a to RAV4 Adventure. Tohle hybridní SUV je jednoduše kolos, který se nezastaví před ničím a sloužit nám bude hezkou řádku let.
Výbavy Comfort, Active a Executive se od Adventure vlastně moc neliší, co se týče výkonu. Rozdíl je jen v jednotkách koňských sil. Přesto je lepší sáhnout rovnou po tomto modelu pro případ, že rádi cestujeme i do nehostinných koutů naší země. Adventure se vyznačuje robustní karoserií, masivním interiérem a slušným výkonem. Vypelešeny byly všechny bezpečnostní prvky, na kterých, jak je známo, si Toyota zakládá sad nejvíce.
Výkon je ucházející
Tenhle 2,5 hybrid je ideální variantou toho, co potřebujeme a očekáváme. 4 cylindry in line, pod kapotou 178 koní, z 0 na 100 za 8,1s. Spotřeba je vlastně skvělá. 5,9l na 100 km je sen. Maximální rychlost je 180 km/h, kde sice známe i ostřejší tužky, ale i tak to není špatné číslo. Krouticí moment 221Nm a pohon 4×4, který je samozřejmostí. Celé auto se pohybuje na 19palcových kolech, která jsou naprosto skvěle navržená.
Design se nezapře
Od prvního pohledu víme, že se jedná o Toyotu. Nemůže za to jen monstrózní maska chladiče a velkým znakem této automobilky, ale převážně sekané tvary a odvážné křivky. Přední LED světla jsou seseknutá dozadu a to dodává efekt neústupnosti. Postranní chrániče karoserie jsou kupodivu naprosto nerušivé a vlastně docela vkusné. Ten pravý pohled přichází zezadu. Dokonalá světa a spoiler, který vychází ze střechy a lemuje tak zadní sklo. Navíc celé SUV sedí na masivním podvozku, který se tyčí jak zepředu tak zezadu a vyvolává pocit bezpečí.
Uvnitř se podařilo skloubit klasiku s budoucností. Toyota má prostě ráda své zajeté standardy, které se ovšem snaží posouvat dál. Stačí jen pár tlačítek, velká obrazovka a obří volant. To je vše co potřebujeme. To celé ve spojení s nemalým prostorem pro všechno a jsme tam, kde jsme chtěli být.
Adventure je pro nás k dispozici za 1 174 900 Kč. Najdeme podobné hybridy za lepší cenu? To je otázka. Toyota je ojedinělá a nabízí vlastnosti, které nejdou jen tak porovnávat s jinými vozy. Buďto nám vyhovuje, nebo ne. Nic víc.
RAV4 mám ve výbavě executive cca 3mesice a musím říct, ze zde uváděná spotřeba je tak možná na papíře. Ujeto mám 4t km a průměrná spotřeba je 9,4l / 100km 🙁 a to to vůbec nehonim. Stačí jet po dálnici povolenou rychlosti a jste celou dobu nad 10litry
Tak to asi moc šlapete na plyn, v létě jezdim za 5,7 město mimo město 5,4 a teď v zimě si veme víc 7,6 a mimo když se zahřeje můžu jet za 6.
Stačí na ní více dupnout ať se rozjede a ubrat plyn a můžete plachtit na EV několik stovek metrů, pak uvidíte, že spotřeba aktuální půjde dolů. Hezký den. Ravka je super auto. 😉
…vypelešeny byly bezpečnostní prvky….čeština je tak roztomilá…:-)