Více
    -2.9 C
    Czech
    Středa 19. února 2025

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Hybridy v režii Toyoty stojí za to. Parádní SUV s názvem RAV4 ocení i nároční

    Benzín a nafta jsou palivy, která pomalu z automobilového průmyslu mizí. Než ale mnozí přejdou na elektřinu, chtějí se nejprve připravit. K tomu slouží ideálně hybridy, které jsou o něco šetrnější a ohleduplnější k životnímu prostředí. Ten, který si říká RAV4 a vyrobila ho Toyota, stojí za to.

    Reklama

    Toyota je známa nejen svou precizností a smyslem pro detail, ale také adaptabilností na potřeby lidí po celém světě. Dokáže vyrobit ideální malé vozítko pro Asii, adekvátně veliké SUV pro Evropu, ale také monstrózní truck pro zákazníky z USA. Už nějaký čas se prodává její vlajková loď RAV4 v mnoha výbavách. My se dnes zaměříme na tu nejdražší a to RAV4 Adventure. Tohle hybridní SUV je jednoduše kolos, který se nezastaví před ničím a sloužit nám bude hezkou řádku let.

    Výbavy Comfort, Active a Executive se od Adventure vlastně moc neliší, co se týče výkonu. Rozdíl je jen v jednotkách koňských sil. Přesto je lepší sáhnout rovnou po tomto modelu pro případ, že rádi cestujeme i do nehostinných koutů naší země. Adventure se vyznačuje robustní karoserií, masivním interiérem a slušným výkonem. Vypelešeny byly všechny bezpečnostní prvky, na kterých, jak je známo, si Toyota zakládá sad nejvíce.

    Výkon je ucházející

    Tenhle 2,5 hybrid je ideální variantou toho, co potřebujeme a očekáváme. 4 cylindry in line, pod kapotou 178 koní, z 0 na 100 za 8,1s. Spotřeba je vlastně skvělá. 5,9l na 100 km je sen. Maximální rychlost je 180 km/h, kde sice známe i ostřejší tužky, ale i tak to není špatné číslo. Krouticí moment 221Nm a pohon 4×4, který je samozřejmostí. Celé auto se pohybuje na 19palcových kolech, která jsou naprosto skvěle navržená.

    Design se nezapře

    Od prvního pohledu víme, že se jedná o Toyotu. Nemůže za to jen monstrózní maska chladiče a velkým znakem této automobilky, ale převážně sekané tvary a odvážné křivky. Přední LED světla jsou seseknutá dozadu a to dodává efekt neústupnosti. Postranní chrániče karoserie jsou kupodivu naprosto nerušivé a vlastně docela vkusné. Ten pravý pohled přichází zezadu. Dokonalá světa a spoiler, který vychází ze střechy a lemuje tak zadní sklo. Navíc celé SUV sedí na masivním podvozku, který se tyčí jak zepředu tak zezadu a vyvolává pocit bezpečí.

    Uvnitř se podařilo skloubit klasiku s budoucností. Toyota má prostě ráda své zajeté standardy, které se ovšem snaží posouvat dál. Stačí jen pár tlačítek, velká obrazovka a obří volant. To je vše co potřebujeme. To celé ve spojení s nemalým prostorem pro všechno a jsme tam, kde jsme chtěli být.

    Adventure je pro nás k dispozici za 1 174 900 Kč. Najdeme podobné hybridy za lepší cenu? To je otázka. Toyota je ojedinělá a nabízí vlastnosti, které nejdou jen tak porovnávat s jinými vozy. Buďto nám vyhovuje, nebo ne. Nic víc.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?

    3 KOMENTÁŘE

    1. RAV4 mám ve výbavě executive cca 3mesice a musím říct, ze zde uváděná spotřeba je tak možná na papíře. Ujeto mám 4t km a průměrná spotřeba je 9,4l / 100km 🙁 a to to vůbec nehonim. Stačí jet po dálnici povolenou rychlosti a jste celou dobu nad 10litry

      • Tak to asi moc šlapete na plyn, v létě jezdim za 5,7 město mimo město 5,4 a teď v zimě si veme víc 7,6 a mimo když se zahřeje můžu jet za 6.
        Stačí na ní více dupnout ať se rozjede a ubrat plyn a můžete plachtit na EV několik stovek metrů, pak uvidíte, že spotřeba aktuální půjde dolů. Hezký den. Ravka je super auto. 😉

    2. …vypelešeny byly bezpečnostní prvky….čeština je tak roztomilá…:-)

    Comments are closed.

    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama