Honda vyrábí celou řadu modelů a její Adventure patří k těm nejlepším. Nově společnost představila Africu pro další rok. Agresivní vzhled a pořádný výkon. Výrobci chtěli vyladit prvky, které nám na dlouhých cestách nestačily, nebo chyběly úplně. Nová mašina je proto ještě dokonalejší, než tomu bylo doposud. Nemusíme se bát jí věřit.
Společně se světu představila ještě se svou sestrou Africa Twin Adventure Sports. Oba tyto stroje patří mezi světové špičky a cestovatelé napříč kontinenty si je velice oblíbili. Značka ovšem cílí převážně na Evropu. Tahle motorka, která byla inspirovaná legendou závodu Dakar, disponuje zcela novými detaily. Ať už se bavíme o maličkostech technologických, nebo designových, Honda si evidentně s motocyklem hodně vyhrála. Výsledek stojí za to.
New colours and a refined DCT make their way on to the 2023 CRF1100 Africa Twin & Adventure Sport range.
— Honda UK Motorcycles (@HondaUKBikes) August 2, 2022
Find out more here;
Africa Twin – https://t.co/aoQCMN5BIw
Adventure Sport – https://t.co/2oZeh4CYhK pic.twitter.com/9pDpE9HKYv
Design
Tahle 226 kg vážící nádhera přichází ve třech barevných variantách. Pro vyznavače jednoduchosti tu máme černou barvu, pro milovníky tmavých odstínů se černá smísí s rudou. Nakonec si můžeme dopřát barevnou ikonu Glint Wave Blue Metalic. Nutno přiznat, že takto silně sportovně vyhlížející motorce nejvíce sluší poslední varianta. Barevná diverzita se pochopitelně týká i rámu. Ten kopíruje kapotáž.
Ostré a neforemné tvary. Motorka působí dojmem objevitele, který už má něco za sebou. Může za to přední blatník a kapotáž s plexisklem. Ta ukrývá LED světlomety s velice agresivním vzezřením. Řídítka jsou rovná a v ideální pozici. Společně s výškou sedla 850 – 870 mm vytváří ideální pozici pro řízení. Uvolněnou a vzpřímenou. Rozvor se dostal na hodnotu 1575 mm, což už je pořádná délka. Kola disponují velice hrubím profilem a výpletem. Zadní o velikosti 18 palců, přední 21 palců.
Na delší cesty musí být CRF1100L Africa Twin řádně technologicky vybavená. USB port, tempomat, Bluetooth, 12V zásuvka atd. po této stránce si na Hodnu nelze stěžovat. Motorka byl vybavena hydraulickými brzdami, což ji zase posouvá na zcela novou výkonnostní úroveň.
Motor
Pod rámem bije kapalinou chlazený řadový dvouválec čtyřtakt o objemu 1084 cc, který dokáže jezdci poskytnout až 75 kW výkonu a 105 Nm krouticího momentu. Na tento stroj se zkrátka můžeme 100 % spolehnout.
Verdikt
Honda znovu předvedla, že cestovní stroje vyrábět umí. Přestože cena zatím není známá, čeká se, že se bude pohybovat kolem 370 000 korun. Nám nezbývá než čekat, až se budeme moci projet. Jízda bude rozhodně stát za to.