Více
    20.2 C
    Czech
    Pondělí 14. července 2025

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Hennessey Venom F5. Nejrychlejší auto na světě

    Americká tuningová společnost, která se zaměřuje na ty nejsportovnější auta světa, navrhla vlastní projekt F5, nejrychlejší auto planety. Od prvního pohledu je jasné, že aerodynamika nebude tenhle hyper automobil brzdit a porce koní napovídá, že se výrobci jednoduše zbláznili. Stvořit nejrychlejší automobil na planetě byl smělý plán, který se podařilo naplnit. 

    Reklama

    Společnost Hennessey byla založena v roce 1991. Zakladatelem byl pan John Hennessey. Od začátku se firma našla v tuningu a úpravách těch nejsportovnějších aut jako jsou Ferrari, McLaren, Dodge nebo třeba Porsche. S novým projektem Hennessey Venom F5 ovšem padají jakékoli doposud známe rekordy. Výrobcům se povedlo probudit k životu bestii, která se svým náhonem zadních kol dokáže ztrestat jakoukoli vozovku. Sedět za volantem tohoto přízraku chce pořádnou dávku odvahy. 

    Design

    Je jasné, že tady musela být aerodynamika podchycena od samotného prazákladu. Venom F5 působí dojmem nizoučkého závodního auta, kterému lehce přerostla kola. 19 palců vepředu, 20 palců vzadu. Vzor kol je naprosto famózní. Firma se uchýlila k velice drahé variantě pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Předek F5 se nese ve znamení čisté funkčnosti. Průduchy vedou skrze nárazník pod kapotu a otvory ven přes čelní sklo. To zároveň drží F5 při zemi, i když ne moc. 

    Zadní, nebezpečně vyhlížející část, která skrývá neskutečně svalnatý motor, je vzhledově pravděpodobně tím nejvíce povedeným prvkem na celém autě. Čtyři veliké koncovky výfuku v dosti vysoké pozici vyčnívají z chromované mřížky. Společně s LED světly jde o naprosto unikátní pohled. Díky pečlivé volbě materiálů se Hennessey Venom F5 dostal na hmotnost 1 360 kg. Pro laiky, tohle super auto je prostě šíleně lehoučké. 

    Interiér slouží jen a pouze výkonu. Luxusní je sice také, nijak výrazné pohodlí ale nečekejme. Tvrdě sportovní skořepinové sedačky nás mají za úkol podpořit v jakékoli zatáčce. Volant do tavru U disponuje nejpotřebnějšími ovládacími prvky a vše ostatní nalezneme na poměrně veliké obrazovce infotainmentu. 

    Motor a výkon 

    Konečně to nejvíce zběsilé na celém Hennessey Venom F5. Osmiválec Hennessey V8 twin-turbo „Fury“ o objemu 6,5 litru. Síla tohohle motoru se vyšplhala na 1 817 koní a krouticí moment na 1 617 Nm. Z 0 na 100 km/h se auto dostane za 2,6 s a z 0 na 400 km/h za 15,5 s. Maximální rychlost je stanovena na 500 km/h. Nejde o překlep, na tuto rychlost Hennessey Venom F5 skutečně aspiruje. 

    Verdikt

    Hennessey Venom F5 je automobil, který nemá v našich dějinách zatím obdoby. Pro jeho vytvoření byla zapotřebí nemalá odvaha riskovat, a to je věc, díky které se značky stávají nesmrtelné. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.

    Peugeot 5008 nabízí sedm míst, nové pohony a digitální kokpit

    Třetí generace Peugeotu 5008 přichází jako prostorné SUV s důrazem na aerodynamiku a moderní pohony. Design staví na zakulacené přídi, skloněném čelním skle a výrazných světlech. Karoserie narostla ve všech směrech a nabídne až tři řady sedadel.

    Renault Rafale je stylové SUV-kupé s výkonem, výbavou a jedním kompromisem

    Renault vstoupil mezi SUV-kupé s novinkou jménem Rafale. Elegantní tvary, hybridní síla a kabina plná technologií mají ukázat, co značka považuje za svou vlajkovou loď. Jméno si půjčil z letectví a stejně jako slavný závodní letoun chce zaujmout ladností i dynamikou.

    Mazda CX-5 2026 konečně odhalena. Fanoušci se mohou radovat 

    Nová Mazda CX-5 je větší a odvážnější než kdy dřív – a brzy dorazí i hybridní verze. Škoda jen, že se téměř úplně zbavila tlačítek. Nic tak se ale jedná o oslavu toho, co značka představuje. 

    Kia EV5 dorazila do Evropy a míří mezi elektrická SUV střední třídy

    Kia EV5 poprvé vstupuje na evropský trh. Nové elektrické SUV vyplňuje mezeru mezi menším EV3 a větším EV9. Sází na výrazný styl, praktičnost a úspornější techniku. Vyrábí se v Číně, ale míří na zákazníky napříč kontinentem.

    Nový CE 04 od BMW se nebojí pozornosti ani dálnice

    Elektrický skútr BMW CE 04 se dočkal modernizace. Pro modelový rok 2026 přináší nové výbavové úrovně, rychlejší nabíjení a variantu, kterou mohou řídit už šestnáctiletí. Styl, výkon i praktičnost míří na městské jezdce, kteří chtějí víc než jen přesun.

    Bentley odhalilo, jak budou vypadat nejluxusnější vozy 

    Bentley už brzy vstoupí do světa elektromobility naplno. První sériový elektromobil této tradiční britské značky dorazí už příští rok – a nyní máme možnost nahlédnout do budoucnosti díky futuristickému konceptu EXP 15. A že je na co se dívat.

    Elektrická Octavia dorazí na podzim

    Škoda na zářijovém autosalonu v Mnichově představí svůj plně elektrický koncept Octavia. Nový model se bude vyznačovat nejen odlišným designem, ale také zcela novou technologií. Bude to první pohled na pátou generaci nejprodávanějšího vozu této značky.

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.

    Peugeot 5008 nabízí sedm míst, nové pohony a digitální kokpit

    Třetí generace Peugeotu 5008 přichází jako prostorné SUV s důrazem na aerodynamiku a moderní pohony. Design staví na zakulacené přídi, skloněném čelním skle a výrazných světlech. Karoserie narostla ve všech směrech a nabídne až tři řady sedadel.

    Renault Rafale je stylové SUV-kupé s výkonem, výbavou a jedním kompromisem

    Renault vstoupil mezi SUV-kupé s novinkou jménem Rafale. Elegantní tvary, hybridní síla a kabina plná technologií mají ukázat, co značka považuje za svou vlajkovou loď. Jméno si půjčil z letectví a stejně jako slavný závodní letoun chce zaujmout ladností i dynamikou.

    Mazda CX-5 2026 konečně odhalena. Fanoušci se mohou radovat 

    Nová Mazda CX-5 je větší a odvážnější než kdy dřív – a brzy dorazí i hybridní verze. Škoda jen, že se téměř úplně zbavila tlačítek. Nic tak se ale jedná o oslavu toho, co značka představuje. 

    Kia EV5 dorazila do Evropy a míří mezi elektrická SUV střední třídy

    Kia EV5 poprvé vstupuje na evropský trh. Nové elektrické SUV vyplňuje mezeru mezi menším EV3 a větším EV9. Sází na výrazný styl, praktičnost a úspornější techniku. Vyrábí se v Číně, ale míří na zákazníky napříč kontinentem.

    Nový CE 04 od BMW se nebojí pozornosti ani dálnice

    Elektrický skútr BMW CE 04 se dočkal modernizace. Pro modelový rok 2026 přináší nové výbavové úrovně, rychlejší nabíjení a variantu, kterou mohou řídit už šestnáctiletí. Styl, výkon i praktičnost míří na městské jezdce, kteří chtějí víc než jen přesun.

    Bentley odhalilo, jak budou vypadat nejluxusnější vozy 

    Bentley už brzy vstoupí do světa elektromobility naplno. První sériový elektromobil této tradiční britské značky dorazí už příští rok – a nyní máme možnost nahlédnout do budoucnosti díky futuristickému konceptu EXP 15. A že je na co se dívat.

    Elektrická Octavia dorazí na podzim

    Škoda na zářijovém autosalonu v Mnichově představí svůj plně elektrický koncept Octavia. Nový model se bude vyznačovat nejen odlišným designem, ale také zcela novou technologií. Bude to první pohled na pátou generaci nejprodávanějšího vozu této značky.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama