Ford zveřejnil výsledky prodejů za třetí čtvrtletí roku 2024. Ačkoli se celkové firemní prodeje zvýšily, pro Mustang zprávy vůbec nejsou příznivé. Ikona amerických sportovních vozů totiž míří k nejhoršímu prodejnímu roku ve své šedesátileté historii.
V posledním čtvrtletí sice Mustang vykázal mezičtvrtletní nárůst o 2,5 %, většina registrací se ale podle Motor1 odehrála v červenci a srpnu. V září se podařilo prodat jen 1 803 vozů – o 32,4 % méně než před rokem, kdy zákazníci převzali 2 668 kusů. Celkově tak Mustang za prvních devět měsíců roku 2024 zaznamenal pokles o 10,1 %. Ford zatím prodal 32 818 vozů, zatímco loni za stejné období to bylo 36 485 kusů. Pokud se trend nezmění, zapíše se 2024 jako nejslabší rok Mustangu vůbec.
Poslední z amerických svalovců
Prodeje Mustangu dlouhodobě klesají a model tak zůstal jedním z posledních klasických amerických sportovních aut. Chevrolet Camaro i Dodge Challenger už ukončily výrobu a v segmentu zůstává prakticky jen Mustang a Corvette. Ford má však pořád výhodu praktičtější karoserie, do níž se vejde i menší rodina.
Značka se Mustangu nevzdává
Navzdory nepříznivým číslům zůstává Mustang pro značku klíčovým symbolem. Generální ředitel Jim Farley potvrdil, že Ford do modelu „hodně investuje“ a připomněl, že Mustang je stále „nejprodávanějším sportovním kupé na světě“. Automobilka podle něj zvažuje rozšíření nabídky – spekuluje se o čtyřdveřovém sedanu, hybridní variantě i speciálním off-road derivátu. Jasné je pouze to, že elektrické kupé Mustang zatím v nabídce nebude.
Mach-E vítězí, pick-upy táhnou
O poznání lépe se daří elektrickému crossoveru Ford Mustang Mach-E. Jen ve třetím čtvrtletí se prodalo 20 177 kusů, což znamená nárůst o 50,7 %. Celkově má Mach-E na kontě 41 962 prodaných vozů od začátku roku, tedy o 17,8 % více než loni. Přesto hlavním tahounem Fordu zůstává tradiční řada F-Series. Pick-upy si připsaly meziroční nárůst 12,7 %.
K dalším silným prodejním pilířům patří Maverick (+10,9 %), Explorer (+9,6 %) a zejména Bronco, jehož prodej vyskočil o 42,9 %. Celkově tak Ford Motor Company uzavírá tři čtvrtletí s meziročním růstem o 7,2 %.
Verdikt
Výsledky ukazují, že Ford Mustang jakožto spalovací sportovní kupé bojuje s proměňujícím se trhem a rostoucí konkurencí SUV i elektromobilů. Přesto se zdá, že Ford svou legendu nenechá upadnout v zapomnění – naopak hledá cesty, jak jí dodat nový život.