Prototyp elektrického sedanu Xiaomi SU7 Ultra, upravený pro závodní použití, se zapsal do historie. Na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife zajel kolo za neuvěřitelných 6 minut a 22 sekund. Tímto časem porazil všechny dosud známé sériové vozy – bez ohledu na to, zda je pohání benzin, hybrid nebo elektřina – a zapsal se jako čtvrtý nejrychlejší vůz na této trati vůbec.
Rekordní kolo je o 24 sekund rychlejší než předchozí pokus tohoto modelu z roku 2024. Před SU7 Ultra zůstávají pouze tři závodní legendy: Porsche 919 Hybrid Evo, Volkswagen ID.R a Porsche 956 z roku 1983. To znamená, že čínský elektromobil se zařadil do společnosti absolutní špičky automobilového inženýrství.
What's the fastest four-door ever on the Nurburgring? It's not a Porsche. It's not a Mercedes.
— Motor1 (@Motor1com) June 26, 2025
It's this Chinese EV: https://t.co/jmZ1HMaKth pic.twitter.com/bfoaiD8dzI
Sice prototyp, ale vítězný
Nutno dodat, že tento konkrétní vůz není sériová verze. Jde o speciálně upravený prototyp – odstrojený, s ochrannou klecí a vybavený trojicí elektromotorů s kombinovaným výkonem 1 548 koní. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 1,98 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Vůz byl obutý do závodních slicků, což mu umožnilo využít naplno svůj potenciál. Podle Xiaomi i Motor1 byly podmínky během jízdy „optimální“ – pravděpodobně šlo o chladnější, zatažené počasí, které zlepšuje jak výkonnost elektromotorů, tak přilnavost pneumatik.
Ačkoliv se tento rekordní vůz do výroby nedostane, Xiaomi si nenechalo ujít příležitost nabídnout zákazníkům jeho civilnější podobu. Představuje totiž limitovanou edici SU7 Ultra Nürburgring Edition, která oslavuje tento mimořádný výkon. Verze vychází ze sériového SU7 Ultra, ale dostává výraznou sportovní úpravu. Karoserie je doplněna o karbonovou kapotu, zadní spoiler i aerodynamické prvky na podvozku, které dohromady vytvářejí až 44 kilogramů přítlaku.
Součástí výbavy této edice je také tzv. Track Package, tedy okruhový paket zahrnující výškově stavitelný sportovní podvozek Bilstein EVO R, vysoce výkonné brzdové destičky značky Endless, karbonovou střechu pro snížení hmotnosti a 21palcová kola obutá do pneumatik Pirelli Trofeo RS, které patří k nejlepším silničním semi-slickům na trhu.
Výkon není zadarmo
Celkem vznikne pouze 100 kusů této speciální edice, a to za cenu 814 900 čínských jüanů, tedy asi 2,7 milionu korun. Bohužel, stejně jako většina čínských značek, ani tato verze zatím nebude dostupná v Evropě, což bezpochyby zklame nejednoho nadšence.
Verdikt
Xiaomi SU7 Ultra Nürburgring Edition tak představuje důkaz, že čínská elektromobilita už dávno není jen o dostupnosti a praktičnosti. Je schopná soupeřit s těmi nejlepšími – a jak ukazuje rekord na Nürburgringu, v mnoha ohledech je i překonávat.