Pokud někdo shání elektrický pickup, výběr zatím není nijak oslnivý. Ford má F-150 Lightning, Rivian nabízí R1T a General Motors vstupuje do hry se dvěma modely – Chevrolet Silverado EV a luxusnější variantou GMC Sierra EV. Pokud započítáme i monstrózní Hummer EV, pak dokonce se třemi.
Chevrolet Silverado EV je první čistě elektrický pickup značky s „mašlí“ ve znaku. A papírově má opravdu co nabídnout: dva elektromotory, více než 600 koní, dojezd přes 600 kilometrů a tažná kapacita srovnatelná s těmi nejlepšími spalovacími konkurenty. Verze LT Extended Range, kterou testovala redakce Motor1, má 645 koní, 1037 Nm točivého momentu a dojezd 627 kilometrů.
Konektivita a technologie
Silverado EV má krásný 17,7palcový centrální dotykový displej a 11palcový digitální přístrojový štít. Systém běží na platformě Google, což znamená přehlednou navigaci s informacemi o nabíjecích stanicích – ale bohužel žádný Apple CarPlay ani Android Auto. Chevrolet se rozhodl pro vlastní řešení, což může být pro některé uživatele krok zpět.
Drahá, ale užitečná je volitelná výbava Super Cruise – hands-free autonomní řízení na dálnicích. V balíčku LT Premium za příplatek zhruba 225 000 korun získáte kromě Super Cruise také kameru místo zpětného zrcátka, sledování mrtvého úhlu, asistent pro přívěs a další vychytávky.
Obří rozměry, ale překvapivá obratnost
Chevrolet Silverado EV je ještě větší než běžné pick-upy – a to už je co říct. Ve městě působí neohrabaně, parkování je bez kamer prakticky nemožné. Naštěstí čtyřkolové řízení a režim „Sidewinder“, který umožňuje boční posun kol jako u kraba, výrazně pomáhá při manévrování.
Na dálnici se ale Silverado EV promění v komfortní křižník. Kabina je tichá, odpružení měkké, a pokud máte Super Cruise, stačí si natáhnout nohy a nechat auto jet.
Tažná kapacita
Zatímco většina elektrických pickupů se tažením spíše chlubí než reálně táhne, Silverado EV má v tomto směru navrch. Verze LT utáhne cca 5 670 kg, stejně jako základní Work Truck. I sportovnější verze RST si poradí s 4 536 kg.
Verdikt
Cena začíná na 75 195 dolarech, tedy přibližně 1,73 milionu korun za základní LT Extended Range. Testovaný kus s lepší výbavou, barvou Riptide Blue a příslušenstvím vyšel na 83 485 dolarů, takže cca 1,92 milionu korun. Je evidentní, že elektrické nemusí být jen sedany.