Chevrolet se zapsal do historie elektromobility – jeho elektrický pick-up Silverado EV dokázal na jedno nabití ujet neuvěřitelných 1704 km. Tím zcela rozdrtil předchozí rekord pro sériová elektrická vozidla, který ještě nedávno držel Lucid Air s dojezdem cca 1 205 km. Ačkoliv se může zdát, že nový rekord překonal ten starý „jen“ o 400 km, okolnosti činí z výsledku naprostý unikát.
Rekord vznikl jako odvážný interní projekt skupiny inženýrů z GM v Michiganu. Celkem 40 zaměstnanců se střídalo za volantem sériového Silverada EV WT – tedy nejlevnější a nejlehčí verze pick-upu – a po dobu sedmi dní jezdili po běžných silnicích v okolí testovacího areálu GM v Milfordu a po ostrově Belle Isle v Detroitu. Tomu říkáme „žít svou prací“.
Chevrolet just shattered the EV range world record with the Silverado. https://t.co/g0eWLSNhLM pic.twitter.com/JOnWoOxIjf
— Motor1 (@Motor1com) August 5, 2025
Extrémní dojezd? Pomohla trpělivost, nízká rychlost i lehké úpravy
Celý pokus byl veden s maximálním důrazem na efektivitu. Jezdecké tempo se drželo mezi 20–25 mph (cca 32–40 km/h), a to uprostřed léta – s cílem minimalizovat odpor vzduchu, valivý odpor a co nejvíce optimalizovat spotřebu energie.
Silverado EV WT bylo ve výrobní specifikaci, ovšem inženýři provedli několik drobností na zlepšení aerodynamiky a valivého odporu. Podle Chevroletu ale nebyl upraven ani hardware, ani software baterie nebo pohonného systému – tedy teoreticky by tohoto výsledku mohl dosáhnout každý majitel stejného modelu. Pokud by měl dostatek času, trpělivosti a disciplíny.
Silverado EV WT má podle oficiální metodiky EPA dojezd 493 mil (cca 793 km), a to díky své obrovské 205kWh baterii. Při rekordní jízdě tak dosáhl 214 % svého udávaného dojezdu – což je výsledek, který si zaslouží respekt a obdiv.
Je to reálné i v běžném provozu?
Asi ne. Běžný řidič rozhodně nejezdí sedm dní v kuse 40 km/h. Chevrolet tím ale ukazuje, jak daleko pokročily technologie elektromobilů za poslední roky. Také to poukazuje na možnosti, které moderní baterie nabízejí, pokud je řidič schopen a ochoten řídit s maximálním důrazem na efektivitu.
Výsledkem je neoficiální rekord, ale rozhodně jde o výkonnostní demonstraci schopností týmu GM a jejich platformy pro elektrické užitkové vozy. A jak Chevrolet sám říká – rekord je rekord, bez ohledu na to, jakým stylem byl dosažen.