Více
    21 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    C40 má být autem budoucnosti. Volvo stvořilo stroj, který přejede konkurenci

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Spolehlivost, bezpečnost, skvělé jízdní vlastnosti. Ve švédské automobilce Volvo kloubí všechny důležité prvky, které automobil potřebuje. Nový model C40 není výjimkou a je jasné, že se bude drát na vrchol pomyslného žebříčku. V čem je jedinečné?

    Tato menší verze SUV se představila v březnu, ale už od začátku budila nepopsatelná rozruch. Volvo si připravilo skvělou půdu pro svůj plán, který oznámilo vedení. Do roku 2025 budou 50% jejich produkce tvořit elektromobily. Do roku 2030 to bude 100%. Nové C40 je překrásný důkaz toho, že to se svým závazkem nejen myslí naprosto vážně, ale i že jejich produkty budou stát opravdu za to.

    Kromě skvělého designu zapracovali ve Volvu také na výkonu a baterii. Je ovšem zřejmé, že si tolik nelámali hlavu s dojezdem, i když není malý. Stále se kalkuluje s faktem, že se v dohledné době rozšíří síť dobíjecích stanic a zkrátí doba nabíjení. Podle expertů je to krok správným směrem.

    C40 a čísla

    Toto menší SUV měří na délku 4,4 metrů a vysoké je cca 1,6 metrů. Váha tohohle „mazlíka“ se vyšplhala na 2 185kg. To není moc ani na střední SUV. Pohon na všechny 4 nám zajistí přístup do všech koutů Šumavy i Krkonoš. Do kol se opře výkon 300kW, zatímco pod kapotou zařehtá 408 koníčků. Krouticí moment je fantastických 660Nm. Jednoduše nás C40 doveze úplně kamkoli. Do kufru si sbalíme až 489 l.

    Baterie s kapacitou 78kWh patří k těm lepším variantám. Využitelná kapacita je ovšem jen 75kWh. Dojezdem reprezentuje průměrný elektromobil. 420km je pěkné číslo, ale jsou tu auta, která nás dovezou dál. A je jich dost.

    In a ex

    Zvenku se jedná o klasický crossover, ovšem s neodmyslitelnými Volvo prvky. Poměrně legrační, ale zároveň užitečný je malý úložný prostor pod přední kapotou. Obecně je vidět, že si s exteriérem někdo vyhrál.

    Uvnitř najdeme nadmíru pohodlná sedadla, sportovní volant a veliký dotykový display. Palubní deska působí dosti odvážně a ne každého může zaujmout. Začátečníkům se značkou Volvo by se mohlo zdát rozvržení všech prvku příliš chaotické. Nebyly by daleko od pravdy.

    Cena je dosti nepříznivá pro každého normálně vydělávajícího člověka. 1,7 milionu v základu za elektromobil je prostě moc. Nemůžeme tvrdit, že cena neodpovídá realitě, ale dostupnost je tady velká píseň budoucnosti.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ