Koncern VW patří ve světě mezi hlavní průkopníky elektrického pohonu u osobních vozů. Nyní se chystá vypustit na trh další kousek. ID.3 reprezentuje velice stylový hatchback, který sice v mnoha věcech navazuje na své sourozence rodiny ID, zbytkem se ale zásadně liší. Tenhle stroj si nás nezíská pouze stylem a výkonem, ale také technologiemi. Neskutečně se stává pravdou.
Cenu zatím firma nezveřejňuje. Musíme být ovšem připravení na nejhorší. Elektromobily nejsou levnou záležitostí a mnohdy překračují milionové částky. Proč by měl být tedy ID.3 jiný? Pravděpodobně nebude. Nabídne ovšem nespočet nových technologií a designových doplňků. Je tedy jasné, že se nudit nebudeme. Výrobci skutečně vybrousily tento nový model k dokonalosti. Zvenku nás okouzlí svým designem, uvnitř prostorností a útulným prostředím. Na výběr máme ze dvou variant. Pro a Pro S. Obě shodně nabízejí po 150 kW výkonu. S modelem S ale dojedeme po poznání dále. Až se VW rozhodně oficiálně spustit prodej, po téhle pecce se zapráší. Pojďme se blíže podívat na model, jehož věhlas ho začal předcházet ještě před uvedením na trh.
Design
Vzhled hraje u modelů VW zásadní roli. Koncern se snaží všechny držet co nejvíce pohromadě. Dociluje toho především maskou a interiérem kolem místa řidiče. Všechny elektromobily jsou si dosti často podobné jako vejce vejci. ID.3 ale vystoupí z řady. Přestože na přední části najdeme ikonické prvky, stačí se posunout do strany, abychom viděli rozdíl. 20palcová kola dostala neskutečně povedený styl. Všechny boční linie fungují skvěle dohromady a dodávají hatchbacku potřebou dynamiku.
Nejvíce překvapení ovšem budeme dozajista v kabině. VW se rozhodl prodloužit rozvor a my tak máme v interiéru více místa. Dnes už legendárně vypadající volant se krásně doplňuje s 12palcovou obrazovkou infotainmentu. Na středovém sloupku už budeme stěží hledat řadící páku nebo ovládání automatické převodovky. Nalezneme zde pouze držáky na nápoje. VW se zkrátka zaměřil na intuici. Ovládání jeho vozů musí zvládnout každý.
Motor
Elektřina jede. Motory nabízejí shodně 150 kW, což je více než ucházející. Kapacita baterie navíc umožňuje modelu ID.3 najet na jedno nabití až 546 km. Slabší verze dokáže až 426 km. Stále dokonalý výsledek.
Verdikt
Až se vyšle do éteru cena, možná se někomu protočí panenky. Daleko více nás ale dokáže uchvátit vůz samotný. ID.3 se prostě povedl.
Co ten clanek rika ? Priste napiste, ze je to reklama na faceliftovany predrazeny model, ktery se neprodava …