6.9 C
Czech
Čtvrtek 11. prosince 2025
VolkswagenBezpečnost a velký kufr na prvním místě. Golf Variant využijí rodiny i...

Bezpečnost a velký kufr na prvním místě. Golf Variant využijí rodiny i řemeslníci

Reklama

Asi se nesluší přirovnávat nový Volkswagen Golf Variant k vozům od značky Dacia, jedno ale mají společné. Prim hraje velký kufr a praktičnost. K tomu přidali Němci i pohodlí a bezpečnostní prvky, s klidem se tak dá říct, že nový model by při známkování ve škole sklidil ty nejlepší známky. Navíc má naděleno i co se týče designu.

Co si pro nás VW připravil? Jde o klasický hatchback, který je nezaměnitelný hlavně svou přední částí. Postupně dozadu přechází v ikonický Variant. Střecha ke kufru padá mnohem více než kdy jindy. Tuhle záležitost výrobci nazvali Shooting Brake. Takto upravenou karoserii je možné vidět i na novém Arteonu, kde pohled opravdu stojí za to. Zvenku se inženýrům povedlo vytvořit doslova novou ikonu koncernové výroby, uvnitř na nás ovšem čeká vcelku známý Golf.

Interiér je sice překrásný, ale nepřináší vyloženě nic nového. Je alespoň plus, že se VW drží osvědčených klasik. Místa je všude dost a ani zadní řada nemá problém s prostorem pro nohy, nebo hlavu. Do interiéru je zabudován špičkový sound-systém Harman Kardon. Osm reproduktorů o celkovém výkonu 480W. Kufr se povedl přizpůsobit hlavně lidem, kteří opravdu potřebují prostor. Překvapila nás nastavitelná podlážka. Pár pohyby se dá prostor zvětšit o pořádný kus. Největší radost máme už z klasiky, sklápění zadních sedadel pouhým zatáhnutím páčky. Za pravdu dá každý, kdo se občas morduje se sklápěním pomocí kdejakých páček, které musejí být stisknuty najednou.

Chytré? Ve škole by prospělo

VW si zakládá na tom, aby se přiblížilo co nejvíce normálním lidem (kromě ceny). Každý malý detail nám má usnadnit život, jak jen to jde. Otevírání kufru třetí rukou? Kdo z nás ji má? Stačí noha, přestože to už je ohraná písnička. Světelné osvětlení klik rozhodně usnadní přístup, stejně jako fakt, že se auto prostě odemkne, když k němu přijdeme. Netřeba zdůrazňovat, jak dlouho nám občas trvá najít klíče v kapse, obzvláště když neseme nákup.

Největší plus je pro nastavení našich parametrů. Každý známe moment, kdy někomu půjčíme auto a pak si složitě zpětně nastavujeme sedačku, zrcátka… Tady to výrobci vyřešili variantou profilů, kde je ke každému vlastní PIN a my si tak nastavíme auto, jak máme rádi. Po zadání pinu se vše vrátí do námi požadovaných standardů. Dále se koncern zaměřil na bezpečnost, kde zúročil doposud používané prvky. Hlídaní vlastního pruhu, slepý úhel, head-up systém, rozpoznávání značek.

Co nejnižší výbava Life? 81 – 110 kW, spotřeba 4,3 – 6,8l, 16 palcová kola a 609 900 Kč. Naopak nejtvrdší výbava R disponuje 320 koňmi, 18 palcová kola Jerez, spotřeba 7,9 – 8,4l a 1 266 900 Kč. To už není moc lidové, ale překrásné ano. Jasná volba pro milovníky koncernu.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama