1.3 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
ElektroAfeela 1 vstupuje do předprodukce v americkém závodě Hondy

Afeela 1 vstupuje do předprodukce v americkém závodě Hondy

Reklama

Společný projekt Sony a Hondy se posouvá do další fáze – elektrický sedan Afeela 1 začal svou předprodukci v závodě Hondy v East Liberty, Ohio. Cílem je nastavit vysoký standard výroby, což může být vítanou zprávou, zejména po problematických uvedeních některých nových modelů, jako byly Fisker Ocean nebo VinFast VF8.

První představení Afeely proběhlo na veletrhu CES 2023 v Las Vegas. Dnes už jsou otevřeny vratné rezervace a vůz se začne prodávat v polovině roku 2026. Nabídka bude zahrnovat dvě verze: Origin od 89 900 dolarů (1,89 milionu korun) a luxusnější Signature od 102 900 dolarů (2,17 milionu korun). Zajímavostí je, že základní varianta Origin se na trh dostane až po prémiové verzi Signature.

Špičkové technologie

Afeela 1 nabídne pohon všech kol díky dvojici elektromotorů (přední a zadní, každý o výkonu 241 koní), dojezd kolem 480 km a baterii o kapacitě 91 kWh. Nabíjení bude možné výkonem až 150 kW, včetně využití Tesla Superchargerů s konektorem NACS.

Luxusnější Signature přidá 21palcová kola, zadní zábavní systém a středovou kameru pro monitoring interiéru. Standardem bude 40 senzorů (kamery, lidar, radar, ultrazvuk), výpočetní jednotka s výkonem 800 bilionů operací za sekundu, technologie umělé inteligence, aktivní potlačení hluku a prostorový zvuk.

Uvnitř vozu budou moci cestující sledovat filmy v prostorovém zvuku. Navigace nabídne 3D mapy promítané na displeji přes celou palubní desku, interiér půjde přizpůsobit pomocí tematických tapet a ambientního osvětlení a dokonce bude možné měnit zvuk elektromotorů.

Cena jako výzva

Podle Car and Driver je cena Afeely jednou z hlavních překážek. „Partnerství se Sony umožňuje Hondě sdílet náklady na vývoj elektromobilu a zároveň využít technologické know-how Sony. Ale i tak vysoká cena a elektrický pohon omezí cílovou skupinu,“ uvedl server.

Precizní výroba

Fotografie z výroby ukazují inženýry v bílých pláštích, kteří měří přesnost spár mezi panely speciálním nástrojem a věnují se unikátnímu procesu leštění – od automatizovaného broušení až po dosažení dokonale rovného a lesklého povrchu.

Verdikt 

Sony Honda Mobility plánuje uvést Afeelu 1 i na mezinárodní trhy, počínaje Kalifornií. Do Japonska dorazí v roce 2026 a automobilka zvažuje i další modely v rámci této značky. Uvidíme, kdy se tento technologický skvost dostane i do Evropy. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama