Více
    8.8 C
    Czech
    Úterý 28. října 2025

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Oblíbený Duster po lupou. Dacia před lety stvořila teď už ikonický vůz

    Jaké auto patří v Evropě mezi ty nejoblíbenější? Pokud si myslíte, že je to Škoda, Volkswagen, Citroën nebo Peugeot, jste vedle. Popularitě vládne trochu překvapivě Dacia, která patří pod křídla francouzského Renaultu. Už je to nějaký čas zpět, co spatřilo světlo světa SUV zvané Duster. To stále udivuje kvalitou a zároveň ohromuje cenou.

    Reklama

    Na mysli by nám mohla přijít otázka, proč si Renault účtuje za podobná vozidla dvojnásobek. Když se podíváme hlouběji, dozvíme se pravdu. Vždycky se dá na něčem ušetřit a vzhledem k tomu, že Duster skutečně není prodělečné auto, musí být těch věcí hodně. Ne všechny z nich mají ovšem efekt na výsledek a jsou vlastně i docela důmyslné. Co není zrovna šťastné, je množství plastů i na místech, kde bychom normálně hledali plech.

    Duster se poprvé objevil v roce 2010 jako protiváha škodovkám, které byly nejen tehdy tak populární. Dacia přišla na trh jako levné a vcelku slušné rodinné auto. Škodě sice nemohlo konkurovat výkonem a už vůbec ne vzhledem, ale cena přeci jen rozhoduje, a tak se Duster dostal do garáží nejednoho Čecha. V modelech druhé generace už nezůstala suchá nitka a všechno prošlo renovací. Výsledek je slušný, přestože pro zaryté „škodováky“ je vzhled Dusteru stále lacinou náhražkou.

    Motor je sice malý, ale postačí

    Při čtení specifikací musíme mít na paměti cenu, která na oficiálních stránkách startuje na 289 000 Kč. To je na tak velké auto slušná cena. A co se tedy skrývá za tyhle peníze pod kapotou? Jedničkový turbo motor se čtyřmi cylindry, výkonem 96kW a krouticím momentem 240Nm. Maximální rychlost je proklamovaná na 196 km/h a z 0 na 100 Duster zrychlí za 10,6s. v porovnání s holdingem, o kterém jsme tu již mluvili, to jsou úsměvná čísla, ale cena je stále cenou, a to více než luxusní.

    Design je ve stylu Dacia

    Dacia má svůj osobitý design, který je sice nelogický, ale rozhodně nikoho neuráží. Spodní plasty vystupují přímo pod přední gril a SUV tak připomíná spíše loď, než auto do lesa. Zadní obří nápis Duster mezi sebe vměstnala dvě čtvercová světla, která přehlídnout opravdu nejdou.

    Interiér je kupodivu vcelku jednoduchý a vlastně docela povedený. Vedle masivního volantu najdeme dotykovou obrazovku, která působí přehledně a čistě. Jen pár ovládacích tlačítek, za které jsme hodně rádi. Sedačky jsou snad to nejlepší, co Dacia doposud představila. Krásné, pevné a pohodlné. Výhodu je rovněž nemalý kufr, kam sbalíme věci na velkou rodinnou dovolenou.

    Dacia Duster je auto, které si svou oblibu nevysloužilo náhodou. Nějaká ta chyba se najde vždycky najde, nicméně stačí odpůrcům zopakovat cenu a máme vyhráno. Snad nás bude Duster dopřeje ještě hodně šťastných kilometrů.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Mercedes-Benz Vision Icon ukázal, jak vypadá retro budoucnosti

    Mercedes-Benz předvedl koncept Vision Icon, který spojuje eleganci třicátých let s technologií zítřka. Luxusní kupé se solárním lakem a mozkem inspirovaným lidským mozkem nastavilo nový směr automobilového designu.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Mercedes-Benz Vision Icon ukázal, jak vypadá retro budoucnosti

    Mercedes-Benz předvedl koncept Vision Icon, který spojuje eleganci třicátých let s technologií zítřka. Luxusní kupé se solárním lakem a mozkem inspirovaným lidským mozkem nastavilo nový směr automobilového designu.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama