Více
    17.1 C
    Czech
    Sobota 4. května 2024

    Nový Mercedes-Benz S: podvozek dokáže téměř zázraky

    Nová třída S, která má premiéru naplánovanou na podzim tohoto roku, prozrazuje více o systému aktivního podvozku. Spojí pneumatické odpružení s hydropneumatickou soustavou. Průměr otáčení zmenší až o dva metry.

    Už aktuální generace Mercedesu-Benz třídy S disponuje aktivním podvozkem Active Body Control. Ta nová však půjde ještě dál. Pod označením E-Active Body Control se totiž ukrývá technologie, která spojuje pneumatické odpružení s hydropneumatickým okruhem. Na každém kole je zabudovaný tlumič, který je v obou pracovních komorách vybaven nastavitelným ventilem tlumení, jakož i hydraulickým tlakovým zásobníkem. Tlumič je hydraulickým vedením spojen s inteligentní jednotkou motoru a čerpadla v 48-voltové síti.

    Ovládáním jednotky motoru a čerpadla se olej přesouvá tak, aby v tlumiči nastal tlakový rozdíl, jehož prostřednictvím se rychle vytvoří aktivní síla. Koordinaci jednotek motoru a čerpadla na všech čtyřech kolech zajišťuje centrální řídící jednotka. V celém systému však najdeme až pět vícejádrových procesorů a 20 snímačů. Zatímco pneumatický okruh má za úkol nést základní hmotnost vozidla, hydropneumatické soustava vytváří síly, které jsou větší než síly ve vzduchovém vypružení, čímž aktivně reguluje polohu karosérie.

    Podvozek vyhodnocuje aktuální situaci až tisíckrát za sekundu. 

    Díky stereokamerám, které během jízdy skenují povrch před vozidlem, se v režimu Comfort výrazně redukují náklony karoserie na zvlněné vozovce, protože tlumiče reagují v předstihu. Dalším bonusem je schopnost podvozku naklánět karoserii do zatáčky, což prospívá nejen komfortu, ale i stabilitě. A do třetice je tu další přínos v oblasti bezpečnosti. Pružení totiž dokáže těsně před bočním kolizí zvýšit polohu karosérie o 80 mm, čímž jsou destrukční síly nárazu vedené do nejpevnější spodní struktury vozidla.

    Vlajková loď ze Stuttgartu bude přitom neuvěřitelně obratná. Do vínku dostala přímější převod řízení předních kol ak tomu aktivní řízení kol zadní nápravy. Ty se vychylují díky elektromotorem poháněné vřetenové matici ve směru (do 60 km / h) nebo proti směru (nad 60 km / h) předních kol. Úhel natočení může být 4,5 nebo až 10 stupňů. Při manévrech v nízkých rychlostech to znamená, že i prodloužená verze třídy S se otočí na kružnici o průměru jen 11 metrů, což odpovídá modelem nižší střední třídy. V porovnání s aktuálním modelem je průměr menší až o dva metry.

    Při vyšších rychlostech zas souhlasné natáčení zadních kol podporuje stabilitu. Úhel natočení je závislý na okamžitých podmínekách či zvoleného jízdního režimu. Potřebná data dostává řídící jednotka například i z radaru, kamery či ultrazvukových senzorů. Řidič je o úhlu vychýlení zadních kol informován na centrálním displeji. Řízení zadní nápravy ve verzi s 10-stupňovým vychýlením je doplněno speciálním režimem pro jízdu se sněžnými řetězy. Když ho řidič aktivuje, úhel natočení kol se zmenší, což je výhodnější pro trakci a také brání případnému kontaktu řetězů s podblatníkem.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.