Nová generace Audi S5 přichází s výraznou změnou v portfoliu značky z Ingolstadtu. Nejenže nahrazuje dosavadní S5 Sportback, ale zároveň se stává prvním vozem postaveným na nové platformě Premium Platform Combustion (PPC) – poslední architektuře spalovacích motorů, kterou Audi vyvinulo.
Po více než třech dekádách se Audi loučí s modelem A4. V nabídce zůstává už jen A5 a její sportovní varianta S5, a to v podobě pětidveřového hatchbacku, který se obejde bez přídomku „Sportback“. Kupé, kabriolet i Allroad mizí z nabídky, ačkoliv evropský trh se dočká elegantního kombi Avant. Nová S5 narostla ve všech směrech – v délce i rozvoru přibližně o 7,5 centimetru.
Vzhled hraje roli
Design se oprostil od výrazných prolisů karoserie a staví na čistých proporcích. Moderní Matrix LED světlomety a OLED zadní světla přinášejí funkce, které evropský zákazník ocení, například animované ukazatele nebo varovné symboly.
Kabina působí vzdušněji a prostorněji než dříve. Dominantním prvkem je zakřivený displej, který spojuje 11,9palcový digitální přístrojový štít a 14,5palcovou centrální dotykovou obrazovku. Nechybí ani volitelný displej pro spolujezdce nebo head-up projekce. Audi sází na prémiové materiály, ambientní osvětlení i panoramatickou střechu. Zadní sedadla se díky prodlouženému rozvoru stávají využitelnějšími i pro vyšší pasažéry, i když místo uprostřed se stále hodí spíše pro střízlíky.
Motorizace
Nová platforma PPC znamená rozloučení s klasickou osmistupňovou převodovkou. S5 dostává sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a standardní pohon všech kol quattro. Pod kapotou pracuje přeplňovaný třílitrový šestiválec, který nabízí 362 koní, což je o třináct více než u předchozí generace, a točivý moment 550 Nm, tedy o padesát více. Díky tomu zvládne vůz zrychlení z nuly na stovku za 3,9 sekundy. Přestože se zde v Evropě prodává s mild-hybridní 48V technologií, například americká verze ji postrádá. Nicméně testy ukazují nižší reálnou spotřebu, než udává oficiální homologace – kombinovaně kolem 9,4 litru na sto kilometrů.
Tested: 2025 Audi S5 Is a First and a Last https://t.co/0tktg91fBu
— Car and Driver (@CARandDRIVER) September 27, 2025
Verdikt
Audi S5 2025 je symbolem přechodné éry – první model na nové spalovací platformě a zároveň poslední svého druhu, než Audi definitivně přejde na elektromobily. Přináší čistší design, prostornější interiér, vyšší výkon a skvělé jízdní parametry. Fanoušci kupé a kabrioletů možná zapláčou, ale hatchback zůstává důstojnou a všestrannou volbou, která kombinuje každodenní použitelnost s dravým charakterem.