Více
    27.1 C
    Czech
    Pátek, 24 června, 2022

    65 tisíc hodin vývoje. Démon Bugatti La Voiture Noire je světový unikát za stovky milionů

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Tohle démonické auto Bugatti La Voiture Noire už spatřilo světlo světa v roce 2019 na autosalonu v Ženevě, ale tehdy šlo jen o maketu. O koncept bez motoru. Jak se ale nyní může zdát podle příspěvku Bugatti na Twitteru, dílo je již dokončeno.

    Před dvěma lety vzbudilo nejdražší auto světa v Ženevě docela poprask a to i přesto, že šéf komunikace francouzské automobilky uvedl, že auto bude hotové za dva, možná dva a půl roku. Teď ale zřejmě nastal nejspíš čas bouchnout šampaňské a zakřičet si hurá, máme hotovo.

    Cena? Skoro půl miliardy

    Jednalo se o zakázkovou výrobu a insirací byl ztracený vůz Bugatti 57 SC Atlantic. Auto si objednal tajemný boháč, který za něj měl vysolit neuvěřitelných 420 milionů korun. V dnešním světě je ale těžké něco utajit a není divu, že krátce po ženevském autosalonu 2019 přišla španělská médie v čele s deníkem Marca s informací, že snový sporťák je pro jednoho z nejlepších fotbalistů světa Cristiana Ronalda.

    Francouzská automobilka zveřejnila na Twitteru příspěvek s následujícím textem. „Do výroby La Voiture Noire bylo investováno 65 tisíc vývojových hodin. Jde o nejunikátnější automobil na zakázku, jaký byl kdy postaven.“ U příspěvku jsou i tři fotky a zejména ta, která zachycuje detail masky v dešti, má pořádné grády.

    Osmilitrový žrout pod kapotou

    V neuvěřitelném voze, který svým způsobem až nahání hrůzu, najdete 8,0litrový motor W16 s enormním výkonem 1 500 koní a točivým momentem 1 600 newtonmetrů.

    Bugatti popisuje La Voiture Noire jako „kus automobilového umění“, který má vše potřebné k tomu, aby přežil staletí. Pokud patříte mezi fanoušky alektromobilů, tak se raději nedívejte na povinné údaje o spotřebě paliva. Není žádným překvapením, že tento démon spadá do třídy „G“ vzhledem ke kombinované spotřebě 22 litrů na 100 kilometrů a 505,61 gramu emisí CO2 na kilometr. To jsou pro představu 4x horší údaje než u Škody Octavie.

    65 tisíc hodin = 2708 dnů „čistého“

    Když se podíváte na zoubek uvedenému údaji 65 tisíc hodin, budete koukat. Při vydělení 24 zjistíte, že jde vlastně o 2708 celých dnů, což je skoro 7,5 roku. Jak ale uvedl web auto.cz, lze asi těžko předpokládat, že se na vývoji makalo 24 hodin denně. Pokud bychom vzali v potaz klasickou osmihodinovou pracovní dobu, došli bychom k neuvěřitelnému číslu 22,3 roku práce

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ