Více
    10.8 C
    Czech
    Pátek 29. března 2024

    Z linky Pagani sjela vrcholná Huayra! Verze R se dostane jen ke 30 lidem. Zvuk má jako stará F1

    Automobilka Pagani představila světu Huayru už před 9 lety, letos ale přišla s vrcholnou verzí R. Hračka na okruhy pojede parádní rychlostí a její zvuk by se dal přiblížit přívlastkem „šílený“. Na řadu okruhů dokonce nebude auto bez úpravy ani smět, znít má totiž jako stará Formule 1.

    Když se řekne Pagani, většině automobilových nadšenců jako první vyvstane na mysli spíš model Zonda. Úspěšný a velmi oblíbený sporťák brázdí silnice od roku 1999, o 20 let později ale sériovou výrobu ukončil. Hlavně v prostředí her spojených s auty se s tímhle kouskem jezdilo hodně často.

    Důvod? Rychlost, elegantní vzhled, vrchol třídy sportovních vozů. Tyhle vlastnosti zdobily Zondu, to samé se ale dá říct i o Huayře. Ta sjíždí z výrobních linek od roku 2012 a od té doby už se dočkala i několika úprav.

    Za zmínku ale stojí hlavně ta poslední, kterou charakterizuje písmeno R. Skvost italských výrobců aut bude moct brázdit jedině závodní okruhy, i tam ale v mnoha případech smět nebude. Důvodem bude zvuk, který nemá splňovat normy.

    Italové potvrdili, že Huayra R bude znít jako stará Formule 1. Ano, přesně ta, kvůli které se musela upravit hlasitost vozů. Novinka nebude tyhle zákony splňovat, na závodiště se tak dostane jedině s pomocí tlumičů.

    30 kusů, cena jednoho 68 milionů korun

    Přesně takhle to Pagani plánuje. Huayrou R vybaví svůj vozový park jen 30 šťastlivců, nutno však říct, že za tuhle raritu zaplatí velké peníze. Jedno vyjde na 2,6 milionu eur, což je ekvivalentem 68 milionů českých korun.

    Co za takovou „pálku“ dostanete? Nadupaný lehký sporťák, který bude využívat služeb motoru od společnosti HWA. Německá firma spolupracuje s Mercedesem a vyvíjí pohony závodních speciálů. Do Pagani zasadí atmosférickou V12.

    „Nový motor musel mít kouzlo, romantiku, zvuk a jednoduchost motorů F1 z 80. let,“ přibližoval vývoj zakladatel značky Horacio Pagani.

    850 koňských sil, 750 Nm točivého momentu s omezovačem při 9000 otáčkách/min. Skvělá dynamika, karbon-keramické brzdy a upravený podvozek bude samozřejmostí. Okruhový speciál bude zanedlouho možné objednávat.

    „Huayra R bude stejně jako Zonda R nejsvobodnějším, nejextrémnějším a výkonově nejlepším vozem Pagani všech dob,“ slibuje Pagani.

    Sledujte nás na sítích

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Přijel nový elektrický model značky Škoda. Jmenuje se Epiq 

    Škoda nás dlouho napínala. Konečně ale víme, co se ukrývalo pod tajemným černým závojem. Jde o model Škoda Epiq. Po všech stránkách jde o přelomový vůz. Nejenže se škoda předvedla v oblasti vzhledu, dokonce se ale jedná o model, který má být ze své podstaty dostupný. Automobilka tedy vyrukovala s cenou, která možná mnoho překvapí. Na trhu způsobí poprask. 

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Přijel nový elektrický model značky Škoda. Jmenuje se Epiq 

    Škoda nás dlouho napínala. Konečně ale víme, co se ukrývalo pod tajemným černým závojem. Jde o model Škoda Epiq. Po všech stránkách jde o přelomový vůz. Nejenže se škoda předvedla v oblasti vzhledu, dokonce se ale jedná o model, který má být ze své podstaty dostupný. Automobilka tedy vyrukovala s cenou, která možná mnoho překvapí. Na trhu způsobí poprask.