Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Z linky Pagani sjela vrcholná Huayra! Verze R se dostane jen ke 30 lidem. Zvuk má jako stará F1

    Automobilka Pagani představila světu Huayru už před 9 lety, letos ale přišla s vrcholnou verzí R. Hračka na okruhy pojede parádní rychlostí a její zvuk by se dal přiblížit přívlastkem „šílený“. Na řadu okruhů dokonce nebude auto bez úpravy ani smět, znít má totiž jako stará Formule 1.

    Když se řekne Pagani, většině automobilových nadšenců jako první vyvstane na mysli spíš model Zonda. Úspěšný a velmi oblíbený sporťák brázdí silnice od roku 1999, o 20 let později ale sériovou výrobu ukončil. Hlavně v prostředí her spojených s auty se s tímhle kouskem jezdilo hodně často.

    Důvod? Rychlost, elegantní vzhled, vrchol třídy sportovních vozů. Tyhle vlastnosti zdobily Zondu, to samé se ale dá říct i o Huayře. Ta sjíždí z výrobních linek od roku 2012 a od té doby už se dočkala i několika úprav.

    Za zmínku ale stojí hlavně ta poslední, kterou charakterizuje písmeno R. Skvost italských výrobců aut bude moct brázdit jedině závodní okruhy, i tam ale v mnoha případech smět nebude. Důvodem bude zvuk, který nemá splňovat normy.

    Italové potvrdili, že Huayra R bude znít jako stará Formule 1. Ano, přesně ta, kvůli které se musela upravit hlasitost vozů. Novinka nebude tyhle zákony splňovat, na závodiště se tak dostane jedině s pomocí tlumičů.

    30 kusů, cena jednoho 68 milionů korun

    Přesně takhle to Pagani plánuje. Huayrou R vybaví svůj vozový park jen 30 šťastlivců, nutno však říct, že za tuhle raritu zaplatí velké peníze. Jedno vyjde na 2,6 milionu eur, což je ekvivalentem 68 milionů českých korun.

    Co za takovou „pálku“ dostanete? Nadupaný lehký sporťák, který bude využívat služeb motoru od společnosti HWA. Německá firma spolupracuje s Mercedesem a vyvíjí pohony závodních speciálů. Do Pagani zasadí atmosférickou V12.

    „Nový motor musel mít kouzlo, romantiku, zvuk a jednoduchost motorů F1 z 80. let,“ přibližoval vývoj zakladatel značky Horacio Pagani.

    850 koňských sil, 750 Nm točivého momentu s omezovačem při 9000 otáčkách/min. Skvělá dynamika, karbon-keramické brzdy a upravený podvozek bude samozřejmostí. Okruhový speciál bude zanedlouho možné objednávat.

    „Huayra R bude stejně jako Zonda R nejsvobodnějším, nejextrémnějším a výkonově nejlepším vozem Pagani všech dob,“ slibuje Pagani.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.