Více
    21 C
    Czech
    Pátek, 24 června, 2022

    Z linky Pagani sjela vrcholná Huayra! Verze R se dostane jen ke 30 lidem. Zvuk má jako stará F1

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Automobilka Pagani představila světu Huayru už před 9 lety, letos ale přišla s vrcholnou verzí R. Hračka na okruhy pojede parádní rychlostí a její zvuk by se dal přiblížit přívlastkem „šílený“. Na řadu okruhů dokonce nebude auto bez úpravy ani smět, znít má totiž jako stará Formule 1.

    Když se řekne Pagani, většině automobilových nadšenců jako první vyvstane na mysli spíš model Zonda. Úspěšný a velmi oblíbený sporťák brázdí silnice od roku 1999, o 20 let později ale sériovou výrobu ukončil. Hlavně v prostředí her spojených s auty se s tímhle kouskem jezdilo hodně často.

    Důvod? Rychlost, elegantní vzhled, vrchol třídy sportovních vozů. Tyhle vlastnosti zdobily Zondu, to samé se ale dá říct i o Huayře. Ta sjíždí z výrobních linek od roku 2012 a od té doby už se dočkala i několika úprav.

    Za zmínku ale stojí hlavně ta poslední, kterou charakterizuje písmeno R. Skvost italských výrobců aut bude moct brázdit jedině závodní okruhy, i tam ale v mnoha případech smět nebude. Důvodem bude zvuk, který nemá splňovat normy.

    Italové potvrdili, že Huayra R bude znít jako stará Formule 1. Ano, přesně ta, kvůli které se musela upravit hlasitost vozů. Novinka nebude tyhle zákony splňovat, na závodiště se tak dostane jedině s pomocí tlumičů.

    30 kusů, cena jednoho 68 milionů korun

    Přesně takhle to Pagani plánuje. Huayrou R vybaví svůj vozový park jen 30 šťastlivců, nutno však říct, že za tuhle raritu zaplatí velké peníze. Jedno vyjde na 2,6 milionu eur, což je ekvivalentem 68 milionů českých korun.

    Co za takovou „pálku“ dostanete? Nadupaný lehký sporťák, který bude využívat služeb motoru od společnosti HWA. Německá firma spolupracuje s Mercedesem a vyvíjí pohony závodních speciálů. Do Pagani zasadí atmosférickou V12.

    „Nový motor musel mít kouzlo, romantiku, zvuk a jednoduchost motorů F1 z 80. let,“ přibližoval vývoj zakladatel značky Horacio Pagani.

    850 koňských sil, 750 Nm točivého momentu s omezovačem při 9000 otáčkách/min. Skvělá dynamika, karbon-keramické brzdy a upravený podvozek bude samozřejmostí. Okruhový speciál bude zanedlouho možné objednávat.

    „Huayra R bude stejně jako Zonda R nejsvobodnějším, nejextrémnějším a výkonově nejlepším vozem Pagani všech dob,“ slibuje Pagani.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ