Více
    26.7 C
    Czech
    Středa, 29 června, 2022

    VW dolaďuje minibus! ID BUZZ přijede za 4 roky. Řízení bude autonomní

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Zatímco světem automobilů v poslední době hýbe zejména vývoj alternativnějších pohonných hmot, v německém Volkswagenu řeší i další věci. Jako třeba autonomní řízení. Dostat ho má minibus s názvem ID BUZZ. U VW má jít o premiéru, veřejnost se jí ale dočká až v roce 2025.

    Minibus na elektřinu s autonomním řízením? Přesně takhle zní plán automobilky z Wolfsburgu. Gigantická firma hrne peníze do vývoje vozidel a už začíná pomalu ale jistě sklízet i ovoce. Minibus ID BUZZ by měl zvládnout všechno. Dokonce i nepřehledné dopravní situace.

    Koncept malého autobusu, potažmo dodávky, představil Volkswagen už v roce 2017, tehdy si ale ještě automobiloví nadšenci ťukali na čelo. Postupně už je ale připravenost na podobná auta větší a větší. V roce 2025 by tak měl poprvé vyjet na silnice.

    Testování na německých cestách chce prý automobilka spustit ještě v letošním roce. V celé akci by měl hrát hlavní roli autonomní řídící systém Argo AI, do kterého vedení VW spolu s americkou firmou Ford investovalo přes 1 miliardu dolarů.

    Peníze putují na dobrá místa a obě automobilky díky nim svůj vývoj výrazně urychlí. Zkrátka to není jen o Tesle a malých osobních autech. Volkswagen se chystá pustit do o dost většího segmentu – tedy autobusů a užitkových vozů.

    Co bude dál? „Po schválení našeho programu vývoje dozorčí radou se nyní zaměříme na budoucnost mobility. Autonomní, elektrická jízda bude významným přínosem pro mobilitu a bezpečnost silničního provozu ve městech. Je logické, že tyto systémy naleznou své první uplatnění v našich vozidlech,“ odtajnil Carsten Intra z představenstva Volkswagenu.

    ID BUZZ, ten by měl mít pod palcem budoucnost. A vlastně už tak trochu od roku 2017 má. Vůz inspirovaný slavným mikrobusem Type 2 z 50. let by ujel až 400 kilometrů. I jeho kolega ID BUZZ „Cargo“ se pyšní při nejmenším zajímavými vlastnostmi. Užitkové auto by si mělo poradit třeba s 800 kilogramy nákladu.

    Testování obou autonomně řízených dodávek by mělo započít letos a skončit někdy před rokem 2025. V tom už totiž Volkswagen chystá spuštění sériové výroby. Budoucnost vypadá dobře, snad tedy všechno do posledního detailu klapne.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ