Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.
Tayron je větší než klasický Tiguan a jen o chlup delší než Kodiaq. Díky rozvoru 2,79 metru nabídne i třetí řadu sedadel, i když ta poslouží hlavně dětem nebo v nouzi. Kufr má základních 850 litrů a posuvnou zadní lavici. Tayron si zachovává typické rysy Volkswagenu, ale s vlastní tváří a detaily, jako jsou světelné lišty nebo osvětlená loga.
Interiér, displeje a praktičnost
Uvnitř dominují tři displeje. Digitální přístrojový štít má 10,25 palce, hlavní infotainment 12,9 a za příplatek až 15 palců. Výrobce plánuje i třetí displej pro spolujezdce. Nechybí dekor z pravého dřeva ani osvětlené panely ve dveřích. Tayron působí vzdušně, má spoustu odkládacích prostor a logicky rozmístěné ovladače. Praktický je i volič režimů a hlasitosti na otočném kolečku.
Pro rodiny se hodí paket Family s cargo prvky a 230V zásuvkou. Zadní sedadla posunete o 10 cm, což zlepší využití místa podle potřeby. Akustická skla vpředu snižují hluk v kabině o 4 decibely oproti běžnému Tiguanu.
Motory, výbavy a jízda
Základ tvoří benzinový mild-hybrid 1.5 TSI se 150 koňmi. K dispozici jsou i dvoulitry s výkony 204 a 265 koní, diesel 2.0 TDI se 150 nebo 190 koňmi a dva plug-in hybridy s výkonem 204 nebo 272 koní. Silnější verze lze mít i s pohonem všech kol. Tayron utáhne až 2,5 tuny.
Podvozek v základní verzi je tužší, s 18palcovými koly zvládne i horší silnice. Příplatkový adaptivní podvozek DCC Pro zvládne bez problémů i dvacítky. Řízení je přesné a Tayron se i přes rozměry ochotně láme do zatáček. Na dálnici vyniká odhlučněním a pohodlím.
Ceny a srovnání s Kodiaqem
Základní Tayron s výbavou Limited a mild-hybridem začíná na 999 000 Kč. Diesel startuje na 1 179 900 a plug-in hybrid na 1 236 900. Výbava People nabízí slevu blížící se sto tisícům. Nejdražší verze přesahují 1,5 milionu bez příplatků.
Ve srovnání s Kodiaqem nabídne Tayron o něco robustnější pocit, lepší světla a modernější design. Škoda naopak boduje praktičností a interiérovými detaily. Finální volbu tak rozhodne hlavně vkus a nabídka konkrétního dealera.