Více
    10.3 C
    Czech
    Sobota 25. října 2025

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Volkswagen odhalil sportovní vůz. Světlo světa nespatřil a nikdy nespatří 

    Skici, které dosud veřejnost nikdy neviděla, odhalují elektrický sporťák postavený na platformě MEB. Mluvčí pro design a koncepční vozy Volkswagenu, se nedávno na síti LinkedIn podělil o návrhy elektrického kupé, které navrhl designér Tibor Juhasz. Vůz měl být moderní poctou modelu SP2 – ne, nejde o Ferrari Monza SP2, ale o vlastní sportovní kupé Volkswagenu ze 70. let. Proč nikdy nepřišel? 

    Reklama

    Původní model SP2 vznikl v Brazílii a využíval techniku typu 3, čímž se držely náklady na uzdě. Měl motor vzadu, pohon zadních kol a čtyřstupňovou manuální převodovku. Jeho duchovní nástupce se měl vydat zcela jiným směrem – místo vzduchem chlazeného boxeru elektromotor, nejspíš rovněž vzadu, jak bývá u MEB platforem obvyklé.

    Na rozdíl od původního SP2, nový koncept se nechal inspirovat právě legendárním designérem, autorem prvního Golfu, Passatu, Scirocca, Jetty a divokých konceptů W12. Tibor Juhasz se k návrhu z roku 2017 podle Motor1 vyjádřil, že „to měl být nízký, široký sporťák se svalnatými blatníky, dynamickými proporcemi a vizí, která se bohužel nikdy nedostala za fázi skic“.

    Proč se nikdy nevyrobil?

    Jednoduše řečeno – nebyl čas. VW tehdy řešil krizi značky a potřeboval se soustředit na masovou elektrifikaci. Místo výstředního sportovního kupé se tak začaly rodit modely ID.3, ID.4, ID.5 nebo ID.7. Zábavnějším výstupem celé ID. série zůstává dodnes jen ID. Buzz.

    Nešlo však o první neuskutečněný sportovní projekt Volkswagenu v posledních letech. Fanoušci si jistě vzpomenou na BlueSport z roku 2009. Mid-engined roadster s dieselem 2.0 TDI. Nebo EcoRacer z roku 2005? Také diesel, lehká karoserie a slibné výkony. A v neposlední řadě XL Sport z roku 2014 s dvouválcem z Ducati Superleggera. Přesto se žádný z nich nedokázal přiblížit legendárnímu W12 – jedné z posledních skutečných šíleností z Wolfsburgu.

    Volkswagen už nežije sportem 

    Se zákazem prodeje nových spalovacích aut v Evropě na obzoru už není šance, že VW uvede zcela nový sportovní model se spalovacím motorem. Ale elektrický nástupce SP2? To zní jako příležitost. Volkswagen už oznámil, že ikonické označení GTI a R převede do elektrické éry. Ale proč se nespokojit jen s výbavovými liniemi? Proč nepřijít s čistokrevným sportovním autem?

    Ano, takový vůz se nikdy nebude prodávat jako crossover, a už vůbec ne jako Golf. Ale značce, která se léta potýká s poškozenou image, by dodal tvář, emoce a charakter. Audi chystá svůj vlastní návrat s novým TT, proč by nemohl Volkswagen přijít s něčím podobným?

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Mercedes-Benz Vision Icon ukázal, jak vypadá retro budoucnosti

    Mercedes-Benz předvedl koncept Vision Icon, který spojuje eleganci třicátých let s technologií zítřka. Luxusní kupé se solárním lakem a mozkem inspirovaným lidským mozkem nastavilo nový směr automobilového designu.

    Toyota Corolla Cross Nasu Edition. Hybrid do divočiny i na parádu

    Toyota představila odvážný koncept Corolla Cross Hybrid Nasu Edition, který debutuje na letošním veletrhu SEMA 2025 v Las Vegas. Malé SUV dostalo výrazný designový kabát, vyšší podvozek a celou řadu úprav, díky nimž je připravené nejen zaujmout pohledem, ale i zvládnout pořádné dobrodružství mimo silnici.

    Yamaha NMAX 125 potvrdila, že chytrý skútr může být i zábavný

    Yamaha NMAX 125 v roce 2025 změnila hru. Z praktického městského skútru se stal vyspělý a sportovně laděný stroj. Nabídl výkon, styl i technologie, které dřív patřily jen do vyšších tříd.

    Porsche má nového šéfa. Michael Leiters má spasit firmu 

    Po měsících interního napětí a rostoucí nespokojenosti investorů oznámilo Porsche změnu na nejvyšším postu. Současného generálního ředitele Olivera Blumeho má nahradit Michael Leiters – bývalý šéf McLarenu a někdejší klíčový manažer Porsche.

    Lynk & Co 08 ukázal, že hybrid ještě neřekl poslední slovo

    Čínská značka Lynk & Co rozvířila evropský trh. Představila plug-in hybridní SUV s dlouhým elektrickým dojezdem a ambicí konkurovat prémiovým značkám. Model 08 dorazil s designem, který si nehrál na kopii, a technikou, která mohla přepsat pravidla hry.

    Dacia Hipster změnila pohled na městské elektromobily

    Dacia se rozhodla otřást zaběhnutým světem městských aut. Představila koncept s názvem Hipster, malý elektrický vůz, který měl dokázat, že dostupná mobilita nemusí znamenat kompromisy. Cíl byl jasný, a to nabídnout jednoduchý, lehký a levný elektromobil pro každodenní provoz.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    Mercedes-Benz Vision Icon ukázal, jak vypadá retro budoucnosti

    Mercedes-Benz předvedl koncept Vision Icon, který spojuje eleganci třicátých let s technologií zítřka. Luxusní kupé se solárním lakem a mozkem inspirovaným lidským mozkem nastavilo nový směr automobilového designu.

    Toyota Corolla Cross Nasu Edition. Hybrid do divočiny i na parádu

    Toyota představila odvážný koncept Corolla Cross Hybrid Nasu Edition, který debutuje na letošním veletrhu SEMA 2025 v Las Vegas. Malé SUV dostalo výrazný designový kabát, vyšší podvozek a celou řadu úprav, díky nimž je připravené nejen zaujmout pohledem, ale i zvládnout pořádné dobrodružství mimo silnici.

    Yamaha NMAX 125 potvrdila, že chytrý skútr může být i zábavný

    Yamaha NMAX 125 v roce 2025 změnila hru. Z praktického městského skútru se stal vyspělý a sportovně laděný stroj. Nabídl výkon, styl i technologie, které dřív patřily jen do vyšších tříd.

    Porsche má nového šéfa. Michael Leiters má spasit firmu 

    Po měsících interního napětí a rostoucí nespokojenosti investorů oznámilo Porsche změnu na nejvyšším postu. Současného generálního ředitele Olivera Blumeho má nahradit Michael Leiters – bývalý šéf McLarenu a někdejší klíčový manažer Porsche.

    Lynk & Co 08 ukázal, že hybrid ještě neřekl poslední slovo

    Čínská značka Lynk & Co rozvířila evropský trh. Představila plug-in hybridní SUV s dlouhým elektrickým dojezdem a ambicí konkurovat prémiovým značkám. Model 08 dorazil s designem, který si nehrál na kopii, a technikou, která mohla přepsat pravidla hry.

    Dacia Hipster změnila pohled na městské elektromobily

    Dacia se rozhodla otřást zaběhnutým světem městských aut. Představila koncept s názvem Hipster, malý elektrický vůz, který měl dokázat, že dostupná mobilita nemusí znamenat kompromisy. Cíl byl jasný, a to nabídnout jednoduchý, lehký a levný elektromobil pro každodenní provoz.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama