Automobilka VW nabízí ve své divizi Suv také jeden kousek, který se od ostatních výrazně liší, a to převážně svou unikátní linií karoserie. Model Taigo si nás získá jak svými technickými vlastnostmi, tak svými designovými prvky. Výrobci se ponořili do návrhů kabiny se vší vervou a výsledek stojí za to. Kde si ovšem nebudeme zrovna pískat, je cena. Základ sice není drastický, stačit nám ale nebude.
Elegantní, a přesto sportovní vůz. Takto by se dal popsat model Taigo. Výrobci se při jeho návrhu zaměřili převážně na praktičnost do městských uliček. Účelnost ale nepohltila styl. Taigo si nás získá svým osobitým exteriérem, stejně jako svou skvělé laděnou kabinou. Kde Taigo lehce pokulhává, je výkon. Pokud si pořídíme základní model, čeká na nás pouhých 95 koní. Pro ty, kteří by rádi trochu síly navíc, čeká až 150 koní. To je ovšem maximum. Stačí tento výkon pro běžné ježdění?
Cenově se pohybujeme ve snesitelných číslech, to ovšem platí pouze pro základní verzi. Ta se na trhu objevuje za cca 570 000 korun. To je přijatelná částka za úplně nový automobil od VW. V rámci této výbavy ale mnoho radostí nezažijeme. Za všechny prvky navíc si budeme muset tučně připlatit. Abychom se dostali na výbavu R-Line, která zároveň jako jediná nabízí i nejvýkonnější motor, připravit si budeme muset až 800 000 korun, a to už jsou pořádné peníze. Pojďme se na Taigo podívat zblízka.
Design
Přední maska nás zaujme převážně svou robustní mříží a LED světlomety. Nárazník působí spíše elegantním dojmem. Z boku naše oko okamžitě spočine na linii karoserie kupé. To dělá z modelu Taigo skutečnou raritu. Zadní část naopak zaujala spíše sportovní postoj. Rudý světlomet se táhne přes celou šířku vozu. Pokud si navíc zvolíme verzi R-Line, můžeme se těšit na masivní koncovky výfuku.
Interiér patří mezi klasiku posledních let. Nejnovější podoba volantu, 8palcový přístrojový panel, elegantní palubní deska. Kufr zvládne až 470 litrů. Pokud sklopíme sedadla, můžeme se dostat až na cca trojnásobek.
Motorizace
Naprostý základ tvoří jedničkový motor, který vyrobí pouhých 95 koní. Tady skutečně štěstí nehledejme. 110 koní už zní daleko lépe. R-Line umí jako jediná výbava nabídnout až 150 koní. S tím už se dá pracovat.
Verdikt
Elegantní, a přesto sportovní SUV. VW si zaslouží pochvalu.