Málokterý skútr dosahuje takových technických proporcí, aby uspokojil i ty nejnáročnější jezdce. Honda vytvořila monstrum na dlouhé cesty. ADV350 je jeden z nejsilnějších modelů, které japonská firma vůbec vyrábí. Jako vlajková loď musí nabídnout kromě pohodlí i odpovídající výkon a v neposlední řadě také designovou preciznost. Zde Honda rozhodně nešlápla vedle.
Skútr je možná brán jako podřadné vozidlo. Čím dál častěji ale výrobci zadupávají tento předsudek do země. Pro dlouhé jízdy s velikým nákladem je ergonomie skútru jako dělaná. Vzpřímená pozice, hodně místa pro nohy a veliký prostorový potenciál. ADV350 překoval svůj stín i v oblasti technologií. Smart Key není jedinou vymožeností, která na nás čeká. Díky skvěle propracovanému odpružení se nemusíme sjet jakýkoli terén. Vyplatí se tedy investice do takto mohutného skútru? Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
Po vzhledové stránce lze modelu ADV350 vytknout opravdu málo. Někteří se domnívají, že plexisklo by mohlo být na delší jízdy malinko robustnější, tento názor je ovšem silně individuální. Obecně vzato se koukáme na neobvykle zdařilý stroj. Díky kombinaci plastů a kovu působí skútr jako elegantní a nablýskaný robot. Tady Japonci evidentně vědí, jak se dělají ostré věci. S tím mají koneckonců zkušenosti.
To, že se ADV hodí pro několikadenní ježdění, je podpořeno věcmi jako jsou vyhřívané rukojeti řídítek, velký úložný prostor pod sedačkou, kam se pohodlně vejdou dvě helmy, nebo velice ostrý LCD displej. Zadní kufr je navíc obohacen o systém Smart Key. V jednoduchosti se jedná o následující. Jsme blízko, kufr se odemkne. Vzdálíme-li se, kufr se zamkne. Tyto detaily nám rapidně zvýší kvalitu našeho cestování. Navíc jsou už v základu.
ADV se pohybuje na kolech o rozměrech 14 a 15 palců. Brzdový systém rovněž patří mezi tvrdou kvalitu. Přední kotouč 256 mm, zadní kotouč 240 mm. Pohotovostní hmotnost skútru se pak vyšplhala na 186 kg, a to i kvůli ocelovému rámu. ADV je díky tomu ale úžasně pevný a krásně ovladatelný. Kde mohli výrobci lehce přidat na vážnosti je nádrž. Tady působí kapacita 11 litrů spíše jako vtip, když si uvědomíme, že spotřeba se pohybuje kolem 4 litrů.
Motor a výkon
Kapalinou chlazený jednoválec čtyřtakt nabízí objem 330 cc. Maximální výkon dosáhl hodnoty 21,5 kW, krouticí moment pak 31,5 Nm. Na dlouhé jízdy i městské popojíždění to bohatě stačí.
Verdikt
ADV350 od společnosti Honda je přesně to, co si pod pojmem skútr představíme. Praktický a rychlý. Za nás se tato investice v hodnotě 155 000 korun rozhodně vyplatí.