Renault ukázal nové SUV Boreal pro trhy mimo Evropskou unii. Staví na technickém základu Dacie Bigster, ale nabízí odlišný design, bohatší interiér a silnější motory.
Aliance Renault-Nissan sází na sdílení techniky mezi značkami. Boreal je dalším příkladem, kdy se model Dacia mění v plnohodnotný Renault. Podobnou cestou šel i menší model Kardian, který vychází ze Sandera.
Boreal má upravený přední profil s novou maskou, nárazníkem, světlomety a logem. Vzadu přibyly nové lampy, nárazník a přepracovaný zadní profil, aby se vůz vizuálně odlišil od Bigsteru. Boční profil se změnil jen minimálně, v podobě jiných kol a lakovaných prahů.
Rozměry a interiér
Boreal měří 4 556 mm, což je o 14 mm méně než Bigster. Rozvor 2 702 mm zůstal stejný. Posádka má dost místa vpředu i vzadu, kufr při sklopení sedadel nabídne až 1 770 litrů.
Uvnitř dostal novou palubní desku s 10″ digitálním přístrojovým štítem a stejně velkým displejem multimédií. Zůstala fyzická tlačítka pro vybrané funkce. Nový je středový tunel a výdechy klimatizace. Ve výbavě nechybí automatická klimatizace, bezdrátové nabíjení a elektrické ovládání předních sedadel.
Motory podle regionu
Brazilská verze má přeplňovanou 1.3 s výkonem 156 koní na benzin a 163 koní při použití etanolu. Turecké provedení nabídne 138 koní. Výroba proběhne v Brazílii a Turecku, výbava se bude lišit podle trhu.
Renault plánuje uvést Boreal na více než 70 trhů mimo EU. Brazilci se novinky dočkají ještě letos, další regiony včetně Turecka začátkem příštího roku.
Cenová dostupnost
Ceny zatím automobilka neoznámila. Podle strategie značky má Boreal zůstat cenově dostupným SUV. Díky známému technickému základu, vylepšenému vzhledu a vyšší výbavě má oslovit zákazníky, kteří hledají prostorné a dobře vybavené auto za rozumné peníze.