2.6 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
ElektroPeugeot GTi se vrací. Tentokrát to bude v elektrickém provedení 

Peugeot GTi se vrací. Tentokrát to bude v elektrickém provedení 

Reklama

Sbohem spalovací motore, bonjour elektřino! Peugeot E-208 GTi přepisuje historii ostrých hatchbacků. Máme se na co těšit. 

Kdo by to byl řekl? Peugeot předbíhá Volkswagen a jako první přichází s plně elektrickým hot hatchem nesoucím legendární označení Peugeot GTi – tentokrát s malým „i“, jak tomu u značky se lvem vždy bývalo. Zatímco VW o elektrickém GTI stále jen mluví, Francouzi ho mění v realitu. Po ukončení spalovací éry GTi v roce 2020 s modelem 308 GTi teď přichází nová kapitola – E-208 GTi.

První čistě elektrický model od Peugeot Sport

E-208 GTi je prvním stoprocentně elektrickým modelem z dílny Peugeot Sport, který navazuje na výkonný hybridní 508 PSE. Zůstává věrný tradici pohonu předních kol, jak se na správný hot hatch sluší. Pod kapotou se ukrývá výrazně přepracovaný elektromotor s výkonem 280 koní a 345 Nm točivého momentu – stejné hodnoty jako u elektrického Abarthu 600e.

Oproti běžné verzi elektromobilu E-208 je to nárůst o 124 koní a 85 Nm, což se jasně odráží i na dynamice. Z 0 na 100 km/h to nový GTi zvládne za 5,7 sekundy a rozjede se až na 180 km/h.

Výkon na úkor dojezdu

Jak to tak bývá, výkon si vybírá daň. Dojezd dle WLTP klesá ze standardních 433 km na 350 km, ale 54kWh baterie zůstává zachována. Díky 100kW DC nabíjení tak není problém doplnit energii z 10 % na 80 % přibližně za půl hodiny.

Do výbavy dále patří pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, samozamykací diferenciál, nový zadní stabilizátor a větší brzdy – vpředu 355mm kotouče se čtyřpístkovými třmeny. A pokud chcete opravdový zážitek, sportovní režim vám jedním stiskem vypne všechny asistenty.

Design kabiny 

Uvnitř najdeme sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, inspirovaná 205 GTi – jedno má pruh po vzoru 1.9, druhé čalounění připomíná variantu 1.6. Nechybí Alcantara, speciální koberečky, ani červené logo GTi na volantu. Atmosféra je agresivní, ale zároveň s civilizovanou stránkou – přesně jak to u Peugeotů GTi vždy bývalo.

Verdikt 

Peugeot E-208 GTi měl svou premiéru během závodu 24 hodin Le Mans a vše nasvědčuje tomu, že tohle je jen začátek. Francouzi to myslí s elektrickými GTi vážně. A přestože konkurence už také nespí, Peugeot si díky svému odkazu a odvaze znovu razí cestu dopředu.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama