Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Oblíbené SUV od Nissanu prošlo obměnou! Vměstná se do něj 8 lidí. Koupit se dá jen v zámoří

    Japonská automobilka Nissan představila novou generaci populárního modelu Pathfinder. Velké a nadupané SUV posunula ještě na vyšší úroveň – zasadila do něj šestiválec, nastavila nové jízdní režimy a také vytvořila více prostoru. Nově se do něj vejde až 8 cestujících.

    Začátek historie sportovního SUV od automobilky Nissan sahá až do roku 1986. Japonci o dva roky dříve přešli na nové jméno z původního Datsunu a ani Pathfinder se tímto výrazem nepyšnil od začátku. Mimo Severní Ameriku šlo o Nissan Terrano.

    Právě za oceánem se ale terénní SUV těšilo největší popularitě. Američané hromadně vozy skupovali a automobil původně určený na silnice využívali i jinde. Pozadu ale nezůstávala ani Evropa. V té se Nissan také pasoval do role oblíbené značky. Předchozí generace tady sklidila ohromný úspěch.

    Nový Nissan Pathfinder:

    Trh v Severní Americe? Tam s rozměrnými a mohutnými auty jistě prorazíte. Připomeňme třeba Ford F-150, řadu Chevroletů nebo Toyotu RAV4. Nezaostává ale ani Nissan. Pátá generace Pathfinderu, ta se nese ve znamení velké obměny.

    Automobilka se sice podle svých vlastních slov inspirovala u úvodní várky Pathfinderu, na první pohled je ale jasný modernější vzhled. Abychom byli přesní, automobilka představila vlastně dvě novinky od jednoho a toho samého modelu – obě auta leží na stejných platformách, jedno však využijete ve městě, to druhé díky pneumatikám a světlometům v terénu.

    Ale pojďme na celkový pohled. Kabina? Do té se vejde až 8 lidí a všechny řady budou mít možnost využít svůj vlastní USB port. Lépe je na tom odhlučnění, pohodlí, o které se starají vyhřívané kožené nebo látkové sedačky.

    Řidiči přijde vhod pořádný displej. Tedy přesněji dva: jeden jako centrální obrazovka, druhý jako digitální ovládací přístroj. K autu je samozřejmě možné připojit iPhone i telefon s operačním systémem Android.

    SUV se může chlubit délkou bezmála 5 metrů a také slušným pohonem. 3,5litrový šestiválec znamená 288 koňských sil, což řidič využije zejména při jízdě v terénu. Té se vůbec nemusí bát. Výrobci totiž do auta zasadili sedm různých režimů – standard, sport, eco, sníh, písek, bláto a speciální režim tow, díky kterému můžete tahat přívěs.

    Zákazníci si budou moct Pathfinder užívat nejdříve v létě. Tedy pokud je řeč o těch severoamerických. Evropané zřejmě opět ostrouhají, není jasné, zda Nissan SUV na starý kontinent dodá.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.