Více
    1.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Nový Peugeot e-RIFTER. Tichý chod a garance zážitků

    Francouzi se pyšní novým přírůstkem do rodiny značky Peugeot. e-RIFTER nabízí majitelům 100 % elektrický pohon nejen do města. Ideální pro mnohočetné rodiny, kterým záleží na pohodlí a planetě. Díky novým technologiím je cestování mnohem příjemnější a vyrazit můžeme podle slov firmy Peugeot i do přírody. Tomu, bohužel, příliš nepřeje dojezd. 

    Reklama

    Je prakticky nemožné, aby nová rodinná auta nedisponovala 100 % elektrickou variantou. Peugeot e-RIFTER je ovšem v katalogu k dispozici jedině a pouze s tímto zeleným pohonem. Přesto se najde na tomto praktickém, hranatém autě několik detailů, které mohou přemluvit potenciální zájemce. Díky prostoru, na který Francouzi vsadili největším dílem, se hodí nový Peugeot pro rodiny s kupou dětí a touhou po velikých nákupech. Je dokonce překvapením, jak snadno se takto objemný vůz ovládá ve městě. V rušných ulicích nás rozhodně stresovat nebude. 

    Design králem prostoru 

    Začneme netradičně kufrem a tím pádem interiérem. Po sklopení druhé řady sedadel dostaneme k užitku prostor o objemu 3000 litrů. Bavíme se o kratší verzi. Sedmimístná varianta disponuje objemem mnohonásobně větším, až 4000 litrů. Tohle auto bylo zkrátka vytvořené, aby vozilo věci. Hodně věcí. Sedačky zadní řady připomínají svou vzpřímenou ergonomií spíše místa k sezení ve vlaku, pohodlná ale jsou. Přední část vozu dostala velmi luxusní a minimalistický nádech. Digitální obrazovka rychloměru, lomený volant, 8palcová obrazovka infotainmentu, která ovšem není tolik hbitá, jak bychom si představovali. Kabina se obecně povedla na jedničku.

    Přední části exteriéru dominuje masivní maska chladiče, která pochopitelně nic nechladí. Nechává ovšem vyniknout velikému znaku Peugeot a jsou na ni napojeny LED světlomety s krásným hranatým tvarem. Celý van se pohybuje na 17palcových kolech, což není nejvíce, ale pro účely tohoto vozu bohatě stačí. Vzhled se francouzské automobilce velmi povedl. Oproti starším verzím je zde vidět neskutečný posun vpřed. 

    Motor a výkon

    Elektromotor o výkonu 136 koní, tedy cca 100 kW, je velice schopný stroj. Do kol dokáže nahnat krouticí moment až 260 Nm. Akcelerace je i na takto objemný van vskutku úctyhodná. Z 0 na 100 se e-RIFTER dostane za 11,2s. Baterii je možné dobít za 5 hodin s 11 kW wallboxem. Dojezd je proklamován na 280 km, což by odpovídalo pouze městskému užívání. V době, kdy elektromobily směle urazí vzdálenosti přes 450 km, může být Peugeot lehce zahanbený. Tento nedostatek však vyvažuje svou praktičností. 

    Cena už tak sympatická není. 860 000 korun v základu je opravdu hodně peněz. I tak si ale Peugeot své uživatele rozhodně najde. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama