Více
    12.4 C
    Czech
    Středa 22. března 2023

    Nová Toyota Aygo X. Zrozená do města

    Dala by se tahle Toyota označit za nejmenší SUV? Výrobci o tomto modelu hovoří jako o crossoveru. Žádná elektřina, ale benzín. Oproti ostatním automobilkám, které městské vozy vybavují elektromotory, Toyota zůstává věrná spalovací síle. Aygo X je automobil praktický, úsporný, a navíc designem povedený. 

    Přestože se jedná o crossover, bylo myšleno spíše na úspornost než kapacitou nabité prostory. Cílem Toyoty bylo vyrobit robustnější auto do města. Mělo by se tedy pohodlně vejít do úzkých uliček a v ranních špičkách jezdit za hubičku. Z tohoto důvodu se muselo zákonitě někde ušetřit. Stále ovšem platí to, že je Aygo X docela praktické auto. Oproti konkurenci, například Fiatu, naskládáme do kufru přeci jen nějaký ten nákup navíc. 

    Design 

    Toyota svůj design vyřešila velice šikovně. Výrobci vzali starou verzi modelu Aygo a malinko ji poupravili. Karoserie nabyla na mohutnosti a celý automobil se o necelé 2 cm prodloužil. Ano, zní to bizarně, ale každý mm se počítá. Přesto zůstává Aygo X kratším vozidlem než například Mini. Na rozdíl od něj ale nabízí zadní dveře, což je nesporná výhoda. 

    Předek nechává vyniknout LED světlometům, které se značně prodloužily. Pod znakem Toyota dotváří masku chladiče mřížka. Té se zvětšily otvory a plynuje nasedla na nárazník. Z boku máme pocit, jako by se profil Aygo X zvedal. Efekt má původ v kombinaci barev. Bok nasedá na černý kufr, což vytváří iluzi strmého stoupání. Zádní část je více než klasická. LED světlomety nabyly výrazně na velikosti.

    Interiér nemusí sednout každému. Palubní deska nabízí pohled na obrazovku infotainmentu, která je zasazená do elipsovitého podkladu. Pár jednoduchých tlačítek a levné materiály kolem. Není divu, že Aygo X nás nevyjde na obří peníze. Dveře připomínají filozofii VW UP!, kde i zevnitř vidíme barvu exteriéru. Místa vzadu není mnoho. Jen se de facto vybudovaly zadní dveře, na prostoru to ale není znát. Akorát se nám lépe nastupuje. 

    Motor 

    Vyberme si motor. Máme k dispozici pouze 1litrový benzín s výkonem 72 koní. Na trh přichází jak v automatu, tak manuálu. Moc toho sice nepředvede, ale jezdí úsporně. To se v dnešní době počítá. 

    Verdikt 

    Dostat se můžeme až na 480 000 korun, což je téměř nejvyšší nabídka. Sáhnout můžeme i po verzi za 320 000 korun. Tohle auto je levné a do města tím pádem ideální. Nijak markantně ovšem nevyčnívá nad konkurencí.

    Sledujte nás na sítích

    V roce 2017 Mercedes-Maybach představil svůj koncept 6 Cabriolet. Stal se legendou

    Mercedes-Maybach patří mezi výrobce těch nejluxusnějších vozů, na které můžeme narazit. V roce 2017 představil koncept, který uchvacuje. Model 6 Cabriolet reprezentuje zcela nový přístup k designu jako takovému. Dlouhé vozidlo je plné skvostných detailů a pod kapotou si veze neskutečnou porci koní. Výrobci se snažili ukázat, kam bude firma směřovat. Hrají na emoce. 

    Svět se konečně dočkal, VW představil koncept ID. 2all dostupný pro všechny

    Pořizování elektrických vozů má stále jednu velikou nevýhodu. Za nové auto zaplatíme stejně jako za tři slušné ojetiny. Co s tím? Dlouho se spekuluje nad tím, že až se trh vyvine, ceny poletí dolů. První vlaštovku nově vypustila společnost VW. Tento gigant před několika dny představil světu koncept ID. 2all. Vůz, který bude k mání v koncem roku 2025 za cenu cca 600 000 korun. 

    Alfa Romeo a její sedan jménem Giulia. Osobitý styl v italském podání

    Italská značka Alfa Romeo vyslala do světa už nějakou tu řadu modelů, všechny mají ale něco společné. Cit pro detail a italskou krásu. Automobil Alfa Romeo Giulia startuje kategorii osobitých sedanů, které nás potěší výkonem a hlavně vzhledem. Cestování se proměňuje v zážitky, které se dostanou pod kůži. Emoce se staly hlavním tématem designérů. Jak se jim práce povedla? 

    Alfa Romeo Tonale. Italové vědí, jak se dělají pořádná auta

    Italská firma Alfa Romeo si vybudovala po světě pověst úspěšné společnosti, která ví, jak vyladit své modely k dokonalosti. Málokde se setkáme s takovým citem pro detail, jako právě u Alfa Romeo. Model Tonale je skvělým příkladem toho, že fantazii se meze nekladou. Zvenku krásní SUV, uvnitř luxus v italském podání. Při jízdě nám může být pěkně horko, stejně jako při pohledu na cenu. 

    Nejpropracovanější Mini vůbec. Firma se pyšní modelem Clubman

    Do klubu pouze s modelem Clubman. Pětidveřové Mini nás nenechá chladnými. Odvážný design se mísí abnormální porcí divokých koní. Každému je jasné, co se stane, pokud spojíme nízké těžiště automobilu Mini a pořádně nadupaný motor. U modelu Clubman navíc oceníme i praktickou stránku. Po sklopení sedadel nabízí stejné množství prostoru jako pořádné SUV. 

    V roce 2017 Mercedes-Maybach představil svůj koncept 6 Cabriolet. Stal se legendou

    Mercedes-Maybach patří mezi výrobce těch nejluxusnějších vozů, na které můžeme narazit. V roce 2017 představil koncept, který uchvacuje. Model 6 Cabriolet reprezentuje zcela nový přístup k designu jako takovému. Dlouhé vozidlo je plné skvostných detailů a pod kapotou si veze neskutečnou porci koní. Výrobci se snažili ukázat, kam bude firma směřovat. Hrají na emoce. 

    Svět se konečně dočkal, VW představil koncept ID. 2all dostupný pro všechny

    Pořizování elektrických vozů má stále jednu velikou nevýhodu. Za nové auto zaplatíme stejně jako za tři slušné ojetiny. Co s tím? Dlouho se spekuluje nad tím, že až se trh vyvine, ceny poletí dolů. První vlaštovku nově vypustila společnost VW. Tento gigant před několika dny představil světu koncept ID. 2all. Vůz, který bude k mání v koncem roku 2025 za cenu cca 600 000 korun. 

    Alfa Romeo a její sedan jménem Giulia. Osobitý styl v italském podání

    Italská značka Alfa Romeo vyslala do světa už nějakou tu řadu modelů, všechny mají ale něco společné. Cit pro detail a italskou krásu. Automobil Alfa Romeo Giulia startuje kategorii osobitých sedanů, které nás potěší výkonem a hlavně vzhledem. Cestování se proměňuje v zážitky, které se dostanou pod kůži. Emoce se staly hlavním tématem designérů. Jak se jim práce povedla? 

    Alfa Romeo Tonale. Italové vědí, jak se dělají pořádná auta

    Italská firma Alfa Romeo si vybudovala po světě pověst úspěšné společnosti, která ví, jak vyladit své modely k dokonalosti. Málokde se setkáme s takovým citem pro detail, jako právě u Alfa Romeo. Model Tonale je skvělým příkladem toho, že fantazii se meze nekladou. Zvenku krásní SUV, uvnitř luxus v italském podání. Při jízdě nám může být pěkně horko, stejně jako při pohledu na cenu. 

    Nejpropracovanější Mini vůbec. Firma se pyšní modelem Clubman

    Do klubu pouze s modelem Clubman. Pětidveřové Mini nás nenechá chladnými. Odvážný design se mísí abnormální porcí divokých koní. Každému je jasné, co se stane, pokud spojíme nízké těžiště automobilu Mini a pořádně nadupaný motor. U modelu Clubman navíc oceníme i praktickou stránku. Po sklopení sedadel nabízí stejné množství prostoru jako pořádné SUV.