10.5 C
Czech
Úterý 9. prosince 2025
OstatníNávrat ke klasice Citroën nebere. „CX5ka“ baví zvenku i zevnitř

Návrat ke klasice Citroën nebere. „CX5ka“ baví zvenku i zevnitř

Reklama

Francouzská auta se celosvětově těší velké oblibě už řadu let. Citroën poslal na silnice několik velice populárních vozidel, další ale na svůj odkaz čekají. Model CX 5 má ale našlápnuto celkem slušně. Výrobcům se povedl exteriér, skvěle vypadá auto také zevnitř.

Na začátek se sluší říct, že kdo není fanouškem Citroënu, toho C5 X asi nenadchne. Pokud jsme zarytí příznivci klasického koncernu, který je praktický a krásný, odvážné prvky značek jako je Citroën nám budou cizí. Přesto se pokusme oprostit od osobních preferencí a zahledět se na tohle auto nezaujatě. Celý stroj vznikl kombinací limuzíny, kombi a SUV. Délka 4 805mm by tomu skutečně odpovídala. Výška 1 485 mm sice nedosahuje velikostí těch pravých SUV, ale i tak je to lepší než nic.

Vzhled je základ

Od pohledu je Citroën velký a dlouhý. Po celé délce se táhnou linie, které nijak neruší a jsou logičtěji načrtnuté, než jsme u této značky zvyklí. Zadní oblast opravdu připomíná  retro verze jako CX 20. Jak vrchní část, tak spodní se spojují do vcelku špičatého kufru. Společně s naštvanými světlomety se jedná o docela povedený kousek.

Předek se, musíme uznat, povedl. Všechny prvky masky chladiče se společně se světly upínají k velkému znaku Citroën. V noci přední část vypadá naprosto fantasticky a futuristicky zároveň. Kola, která drží podvozek v dostatečné výšce, se podobají kdejakým od VW. V kombinaci s tímto autem sice vypadají jako květ v létě, ale ničím neruší celkový dojem.

Uvnitř je Citroën pohodlný

Automobilka tvrdí, že podobně pohodlné auto nenajdeme. S těmito slovy bychom radši úplně neplýtvali, ale i tak se o jistém pohodlí mluvit dá. Může se to převážně fakt, že auto je dlouhé. Místa na nohy je dost a hlava se nám taky nemačká. Přední část kabiny je opravdu vydařená. Mnohoúhelníkový volant, který si v poslední době Francouzi oblíbili, velká obrazovka, a kombinace kůže a tvrdého plastu. To vše dodává pocit luxusu a nespoutanosti. Musíme přiznat, že tady Citroën hodně zapracoval na své image.

Budeme si ho moci dopřát i ve variantě plug-in hybrid kde dosahuje výkonu 225 koní. Na čistou elektřinu dojedeme až 50 km, což je v porovnání s ostatními lepší standard. Auto zatím sice není na českém trhu, ale cena německý partnerů je cca 907 000 Kč. Je otázkou, jestli za podobnou cenu neseženeme lepší žihadlo, ale šanci si Citroën C5 X rozhodně zaslouží.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.

Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Luxus, který ohne realitu podle sebe

Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.

Fiat ukazuje Dolce Camper, malého rebela mezi obytnými vozy

Fiat přivezl do Brazílie koncept, který boří představy o tom, jak má vypadat malé dobrodružné auto. Dolce Camper působí jako směsice pixelového retro designu, městského SUV a hravého obydlí, který chce víc bavit než řešit praktičnost. Značka s ním míří hlavně na mladé řidiče a latinskoamerické trhy, kde podobný stylový úlet může snadno zabodovat.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama