Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Nastal čas na trochu elektřiny. Nový Lotus chce prorazit jako Hyper SUV

    Přes 70let vývoje se přelilo do neuvěřitelné podoby nového SUV Eletre. Britská firma vdechla život elektrickému autu, které vyčnívá z davu. Lotus Eletre se snaží vtisknout lidem do podvědomí jako Hyper SUV, které je vyladěné do posledního detailu. Kromě překvapivého dojezdu září i v oblastech výkonu a hlavně designu. To, co se nám může zdát jako prototyp, je ve skutečnosti připravené opustit dveře výroby.

    Výrobci o svém stroji přemýšlí jako o dokonalém výsledku sedmdesátiletého snažení. Veškeré znalosti se přetavily do jednoho kusu automobilu a tvoří tak ojedinělou a vzrušující DNA. Je nadmíru jasné, že vychvalovat svůj výrobek Lotus musí. Je ale to co hlásá pravda? Je skutečně Eletre tak ojedinělý a dravý, jak se nám snaží automobilka sdělit? Pořádně to zjistíme až v roce 2023, kdy má Lotus vyrazit do prodeje. Zatím se pokusíme na tohle SUV zaměřit ze všech úhlů pohledu, které jsou nám známé.

    Tvarovaný vzduchem

    Těmito slovy začíná oficiální kapitola o designu. Lotus Eletre skutečně vypadá jako z jiné planety. Je chladný, plný odvážných linií a překvapivých záhybů. Tohle auto nás má od první do poslední chvíle bavit. Máme se vněm cítit nevšedně, originálně, svátečně. Ať z venku, nebo zevnitř, designéři odvedli velmi osobitou a povedenou práci.

    Předek Eletre náramně připomíná Lamborghini Urus. Stejně agresivní, avšak přeci jen posunuté do budoucnosti. Masivní maska chladiče je jeden velký veliký otvor. U ostatních aut bychom to pochopili. Je přeci potřeba chladit motor. Ale jaký má tento doplněk smysl u elektromobilu? Odpověď je překvapivě logická. Aerodynamika. Ani jeden průduch není na autě zbytečný. Všechno je dokonale navrženo tak, abychom při jízdě s odporem větru bojovali co nejméně.

    Kufr je pak doslova „Futurama.“Masivní, veliký, nepřehlédnutelný. Horní části vévodí rozdělený, karbonový spoiler, prostřední pak krásná LED lišta, která zastřešuje nápis Lotus. Nárazník z karbonu dodává celému SUV krásný sportovní podtext.

    Interiér je něco nezapomenutelného. Chladná kombinace kůže a tvrdých materiálů působí velice prémiově. 15,1palcová obrazovka infotainmentu je neuvěřitelně ostrá a přehledná. Mnohoúhelníkový volant krásně dokresluje originalitu, se kterou do tohoto projektu výrobci šli.

    Dojezd nezná konce

    Dojezd Lotusu Eletre se vyšplhal na 600 km. To je úspěch i pro auto, které není těžké SUV. Maximální rychlost 260 km/h. Z 0 na 100 se podívá za 2,95s. Dva elektrické motory by měly dohromady vyprodukovat sílu minimálně 600 koňských sil.

    Nezbývá nám, než se těšit na zahájení prodeje. Sice si ještě nějaký ten měsíc počkáme, ale tenhle stroj za to rozhodně stojí.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.