Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.
Čtvrtá generace Outlanderu dorazila do Evropy s odstupem několika let od globální premiéry. Mezitím dostala propracovaný interiér, jemnější design a plně elektrifikovaný pohon. Tohle SUV už nemíří jen na konzervativní zákazníky, chce soupeřit s hráči jako Volvo XC60, Toyota RAV4 nebo Mazda CX-60.
Prostorný, kvalitní a tichý
S délkou přes 4,7 metru a objemem kufru až 1400 litrů nabízí Outlander štědrý vnitřní prostor. Sedadla ve druhé řadě potěší i dvoumetrové cestující. Materiály působí velmi kvalitně. Kožené čalounění a jemné detaily posouvají auto blíže k prémiovému segmentu. Zvuková izolace funguje skvěle, i při vyšších rychlostech motor není téměř slyšet.
Kabina nabízí moderní technologie včetně 12,3″ digitálního přístrojového štítu, dotykového infotainmentu a audia Yamaha s výkonem až 1600 W. Ve vyšších výbavách jsou i masážní sedačky nebo panoramatická střecha. Celý interiér působí jako dobře navržený obývák na kolech.
Tři motory, jeden výsledek
Pohon kombinuje atmosférický 2,4litrový čtyřválec se dvěma elektromotory, každý na jedné nápravě. Celkový výkon činí 306 koní a auto zvládne stovku za 7,9 vteřiny. Elektromotory táhnou plynule, spalovací motor funguje v pozadí jako generátor nebo při vyšší zátěži.
Outlander zvládne až 85 km čistě na elektřinu, ve městě i přes 100 km. Baterie má kapacitu 22,7 kWh, z toho asi 18 kWh využitelných. Nabíjet se dá střídavě (3,7 kW) i stejnosměrně (50 kW), ale jen přes konektor CHAdeMO.
Na silnici i mimo ni
Outlander se nezalekne ani štěrku. Se standardními silničními pneumatikami a režimem Gravel si poradí i s promočenou polní cestou. Systém pohonu všech kol S-AWC funguje bezchybně. Na silnici auto překvapí pohodlím a stabilitou, i bez adaptivního podvozku.
Volant neposkytuje výraznou zpětnou vazbu, ale auto se řídí přirozeně. Tlumiče zvládají i větší nerovnosti, podvozek působí klidně a čitelně. Na výmolech by ale měkčí devatenáctky možná fungovaly lépe než testované dvacítky s nízkým profilem.
Nízká spotřeba, když se nabíjí
Při kombinovaném provozu vychází spotřeba okolo 6 litrů benzinu a 22 kWh na 100 km. Při častém nabíjení můžete jezdit skoro výhradně na elektřinu. Denní dojezd do 40 km zvládne bez kapky paliva. S levnější elektřinou klesají i celkové náklady.
Hotovo téměř bez chyb
Jedinou objektivní nevýhodou zůstává starší konektor CHAdeMO. Mitsubishi však slibuje náhradu za CCS. Nový Outlander jinak zvládá vše, co se od něj očekává – pohodlí, výkon, úspornost i trakci. Díky nové osmileté záruce a výbavě už od základu má našlápnuto stát se znovu hitem.