Více
    -2.6 C
    Czech
    Neděle 29. ledna 2023

    MG5 reprezentuje průměr elektrických automobilů

    Pokud se někdy začnou elektromobily vyrábět jako sériové masy, bude mít většina z nich podobu jako MG5 EV. Neurazí, nenadchne. Britská automobilka se pravděpodobně inspirovala mnoha jinými značkami a výsledek je tak velice neoriginální. Neradi bychom MG5 označili jako auto bez výrazu, ale mnoho zajímavých detailů v něm nenajdeme. 

    MG je britská firma, která se historicky zaměřovala převážně na dvoumístné sportovní automobily. Do nové éry světa motorů musí pochopitelně každá automobilka vstoupit s nějakou alternativní variantou a všechny známe spolčenosti už to pochopily. V MG se ale rozhodli, že nevytvoří nic speciálního a přijdou s vozem pro běžné denní užívání. Klasický rodinný dopravní prostředek. Přestože před dvěma lety oslavila firma 100 let existence, nedočkali jsme se žádného zázraku, který by se zapsal do učebnic automobilismu. Pojďme se podívat na elektrické MG5.

    Design pro každého 

    Zvenku MG lehce připomíná klasického „kombíkového“ Passata. Tím se nechceme nijak dotknout koncernu VW. Předek auta je však velice podobný. Stejně useknutá světla, podobné linie mřížování, tím vším se MG inspirovalo. Z boku pak vidíme jemnou podobnost s vozy jako Hyundai. Zadní část je ovšem kompletně originální. Výrobci přidali pár chromovaných lišt a malinko zvedli nárazník. Jinak auto obecně působí velmi konzervativním dojmem. Nijak nevyčnívá z řady. Zkrátka tuctový automobil. 

    Interiér už vylepšuje firmě reputaci. Občas sice narazíme na levnější plast, ale jinak jsme obklopeni odpovídajícím množstvím kůže a tvrdých prvků. Zajímavost přichází od volantu. Za ním máme o všem přehled na klasické obrazovce, s tím, že displej zasahuje do poloviny obou tachometrů. Půlka budíku je tak analogová a půlka digitální. Podobný hybrid nemá obdoby a nemálo lidí si láme hlavu nad tím, proč nejsou budíky jednotné. Jinak je ovšem MG uvnitř vcelku povedené auto. 

    Prostoru je v autě dostatek, až na zadní sedadla. Tam se budeme malinko krčit. Je to způsobeno rovnou podlážkou, která je postavená docela vysoko. Nohy tak budeme mít nepřirozeně pokrčené a rozhodně se nevejdou pod sedadla řidiče a spolujezdce. Kapacita kufru se vyšplhala na 580 litrů, což je naprosto v pořádku. 

    Motor 

    Výkon elektromotoru nabyl hodnoty 156 koňských sil, a to je více než dost. Krouticí moment 260 Nm je rovněž pěkná hodnota. Výrobci slibují dojezd až 550 km. Takový výsledek už má nějakou váhu. Pravděpodobnější bude ovšem hodnota 400 km. Cena nového MG5 byla stanovena na 822 000 korun. To je skutečně hodně peněz, ale ve světě elektřiny se jedná o solidní průměr. 

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.