Honda se rozhodla vzdát hold svému modelu, který si získal v roce 1992 srdce téměř všech jezdců. Navíc odstartoval doslova mánii. Kromě toho tehdy způsobil model CBR900R Fireblade revoluci v oblasti závodních strojů. Honda proto vyvinula nadlidské úsilí a postavila motorku, která vzdá tomuto stroji hold. Jmenuje se CBR1000RR-R Fireblade a reprezentuje 30 let historie.
Motorkářské nadšence může potěšit fakt, že se výrobci striktně drželi předlohy. Ano, nový model má až o 100 koní více a dokáže uhánět doslova zběsilou rychlostí, vzhledem se ale od předlohy příliš nevzdálil. Najdeme zde několik moderních detailů, celkově ale výrobci dovedli vynikající práci a ponechali v motorce závodní duši 90 let. Jak toho docílili? Převážně barvou.
Barevná kombinace jasně navazuje na předchůdce z roku 1992, o tom není sporu. Kde se ale zásadně rozcházejí, je právě výkon. Tady už najdeme v rámu čtyřválec, který umí nadělat pěknou paseku. Do sedla by měli usednout pouze zkušení jezdci. Pokud bychom snad měli o motorku zájem, musíme začít šetřit. Honda ví, že vyrobila kvalitní a jedinečný stroj, který má navíc v zádech dokonalý příběh. 600 000 korun nám proto stačit nebude. Pojďme se na CBR1000RR-R Fireblade podívat zblízka.
Design
Vzhled hraje v tomto orchestru pokrokových technologií a dalších faktorů jednoznačně první housle. Výrobci zvolili barevnou kombinaci, která přímo kopíruje model z roku 1992. Skutečně, na karoserii bychom našli jen pramálo odlišností. Kde se ovšem rok 2022 jasně odpojil od předlohy je přední část. kulaté světlomety byly nahrazeny ostrými LED svítidly. Motorka tak vypadá více agresivně. Podle výkonu si ale na nic hrát nemusí.
Technologie
201 kg hmotnosti. Lehce nad tolerancí dvou metráků. CBR1000RR-R Fireblade se pohybuje na 17palcových litých kolech. O odpružení se stará přední vidlice 43 mm a zadní tlumič značky Ohlins. Brzdové kotouče se dostavily už v klasickém složení 330 mm a 220 mm.
Motor
V rámu bije srdce čtyřdobého řadového čtyřválce o objemu téměř 1000 cc. Dá dohromady až 160 kW, takže přes 200 zuřivých koní. 113 Nm točivého momentu také nezní špatně.
Verdikt
Dokonalá po všech stránkách. Tak by se dala motorka CBR1000RR-R Fireblade popsat několika slovy. Kromě ceny 660 000 korun nemá chybu.