Více
    12.9 C
    Czech
    Pátek 12. září 2025

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Reklama

    V současnosti najdeme dvanáctiválec už jen v jediném modelu – v Mercedes-Maybach S680, tedy v nejluxusnější limuzíně značky. Právě tento model je symbolem toho, že V12 dnes není o masovém prodeji ani o rekordních výkonech, ale spíše o tradici, výjimečnosti a o určitém technickém i společenském statusu. 

    Markus Schäfer, technický ředitel Mercedesu, se nechal pro Car and Driver slyšet, že automobilka počítá s dvanáctiválci i do příští dekády, i když neupřesnil, zda se udrží na trzích v Evropě či Severní Americe. Právě tam by totiž motory mohly narazit na přísné emisní předpisy, které vstoupí v platnost na konci roku 2026.

    V12 s krátkou tradicí jen tak nezmizí 

    Dvanáctiválce mají v historii Mercedesu relativně krátkou, ale výraznou stopu. Přestože jde o automobilku s více než stoletou tradicí, svůj první sériový V12 uvedla až v roce 1991. Tehdy šlo o model S600, který vznikl jako odpověď na konkurenční BMW řady 7. Později se Mercedes pustil i do sportovnějších projektů a dvanáctiválec se objevil například v extrémním CLK GTR s výkonem přes 600 koní.

    Dnes stojí Mercedes před složitým rozhodováním. Firma sice vyvíjí moderní osmiválcové jednotky, které dokážou projít připravovanými emisními testy a pravděpodobně se objeví v budoucích modelech AMG, ale otázkou zůstává, jaký smysl má udržovat v nabídce dvanáctiválec. Je zřejmé, že půjde spíše o prestižní motor vyhrazený pro luxusní modely Maybach, než o pohonnou jednotku pro širší portfolio vozů.

    Ani mimo Mercedes ale dvanáctiválec neztratí význam. Italská automobilka Pagani dlouhodobě využívá právě motory AMG V12 pro své exkluzivní supersporty a možnost pokračovat v této spolupráci je pro ni zásadní.

    Verdikt 

    Dvanáctiválec je tak v dnešní době spíše symbolem tradice a luxusu než budoucnosti mobility. Pro běžné řidiče se stane raritou, pro sběratele a fanoušky však bude stále představovat vrchol technického umění. Jedno je jisté – motor V12 s třícípou hvězdou na kapotě ještě neřekl poslední slovo.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    BMW iX3 debutuje s ostrým designem a nadčasovými technologiemi 

    BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.

    Cadillac Lyriq-V 2026 míří do sériové výroby

    Cadillac poprvé přidělil své sportovní označení V elektromobilu. Model Lyriq-V se představí jako vůz roku 2026 a už nyní poutá pozornost díky výkonu, technice i designu. Americká značka tak dělá důležitý krok na cestě k plně elektrické budoucnosti.

    Mini ukázalo dvě studie JCW Hatchback. Surf vs. závodní speciál

    Na autosalonu IAA v Mnichově se britská automobilka Mini vytasila s dvojicí výstředních konceptů JCW Hatchback, vytvořených ve spolupráci s módní značkou Deus Ex Machina. Jeden vzdává hold surfové kultuře, druhý zase čerpá inspiraci z motorsportu.

    Bufori CS8 přichází s osmiválcem a cenou přes půl milionu dolarů

    Malajsijská značka Bufori ukázala sportovní kupé CS8. Kombinuje lehkou konstrukci z karbonu a kevlaru s obřím osmiválcem HEMI. Každý kus se vyrábí na zakázku a cena začíná na zhruba 500 tisících dolarech.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    BMW iX3 debutuje s ostrým designem a nadčasovými technologiemi 

    BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.

    Cadillac Lyriq-V 2026 míří do sériové výroby

    Cadillac poprvé přidělil své sportovní označení V elektromobilu. Model Lyriq-V se představí jako vůz roku 2026 a už nyní poutá pozornost díky výkonu, technice i designu. Americká značka tak dělá důležitý krok na cestě k plně elektrické budoucnosti.

    Mini ukázalo dvě studie JCW Hatchback. Surf vs. závodní speciál

    Na autosalonu IAA v Mnichově se britská automobilka Mini vytasila s dvojicí výstředních konceptů JCW Hatchback, vytvořených ve spolupráci s módní značkou Deus Ex Machina. Jeden vzdává hold surfové kultuře, druhý zase čerpá inspiraci z motorsportu.

    Bufori CS8 přichází s osmiválcem a cenou přes půl milionu dolarů

    Malajsijská značka Bufori ukázala sportovní kupé CS8. Kombinuje lehkou konstrukci z karbonu a kevlaru s obřím osmiválcem HEMI. Každý kus se vyrábí na zakázku a cena začíná na zhruba 500 tisících dolarech.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama