Více
    6.7 C
    Czech
    Sobota 15. listopadu 2025

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Alpina má nové logo. Jak změnu přijmou zákazníci? 

    Když BMW v roce 2022 podepsalo smlouvu o převzetí značky Alpina, bylo jen otázkou času, kdy se ikonický „ladič bavoráků“ začne měnit. Nyní se změna dokonce dotkla i samotné identity značky – Alpina dostala nové logo. A nutno dodat, že to původní mělo o něco více charakteru. Automobilka evidentně bere proměny pořádně z gruntu. 

    Reklama

    Po více než dvaceti letech přichází první redesign loga Alpiny. Nejvýraznější změnou je odstranění tradičního červeno-bílého štítu. Symboly škrticí klapky a klikového hřídele – tedy technických motivů, které odkazují na tuningový původ značky – zůstaly zachovány, ale nově jsou umístěny do jednoduchého černobílého kruhu, nápadně připomínajícího klasický „roundel“ od BMW.

    Font je o něco vyšší, modernější, ale celkový dojem je jednoznačně jednodušší. Logo působí ploše, přizpůsobuje se trendu minimalistického designu, ale zároveň ztrácí část své původní výjimečnosti. Podrobné informace o změně kdysi úspěšného loga přinesl server Motor1. Zápis o registraci nové ochranné známky zahrnuje nejen využití na vozech, ale i oblast služeb, náhradních dílů a příslušenství – nové logo tedy pravděpodobně uvidíme nejen na budoucích modelech, ale i v rámci servisních a restauračních činností značky.

    Značka s historií a nejistou budoucností

    Při oznámení akvizice BMW uvedlo, že Alpina bude pokračovat ve výrobě upravených vozů do konce roku 2025. Poté by se měla více zaměřit na renovace, servis a rozšíření svých doplňkových služeb. Automobilka zároveň přiznala, že pro malou nezávislou firmu je stále obtížnější přežít v éře přísnějších emisních norem a bezpečnostních požadavků. Začlenění do struktury BMW má tedy firmě Alpina zajistit delší život a přítomnost na trhu.

    Značka vznikla v roce 1965 a původně se specializovala na úpravy a závodění s vozy BMW. Později začala stavět i vlastní modely. Výroba vozů v sídle v Buchloe ale skončí už na konci tohoto roku. Servisní a dílenské zázemí zde zůstane a bude pokračovat pod novým vizuálem.

    Verdikt 

    Zda se nové logo uchytí i mezi fanoušky značky, zůstává otázkou. Jedno je ale jisté – éra klasické Alpiny, jak jsme ji znali, se definitivně chýlí ke konci. Změny vedou zavedené jméno automobilového světa do doby, kde jednoduchost a minimalismus hrají zásadní roli. Snad se tento trend nedostane i do výkonu na trati. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    Konec elektrického Ford F-150 Lightning? Poptávka klesá, ztráty rostou

    Projekt, který měl přepsat dějiny pick-upů, se ocitá na křižovatce. Ford F-150 Lightning, donedávna vlajková loď elektrické strategie značky, nenaplňuje očekávání trhu. Slábnoucí poptávka, vyšší náklady a změny v regulacích mohou znamenat, že Ford své elektrické eso brzy shodí ze stolu.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    Konec elektrického Ford F-150 Lightning? Poptávka klesá, ztráty rostou

    Projekt, který měl přepsat dějiny pick-upů, se ocitá na křižovatce. Ford F-150 Lightning, donedávna vlajková loď elektrické strategie značky, nenaplňuje očekávání trhu. Slábnoucí poptávka, vyšší náklady a změny v regulacích mohou znamenat, že Ford své elektrické eso brzy shodí ze stolu.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama