Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.
Mazda EZ-60 je novým elektrifikovaným crossoverem, který zaujal už při svém jarním debutu v Šanghaji. V Číně se po zahájení prodeje stal doslova hitem, během prvních 24 hodin si jej objednalo přes deset tisíc zákazníků. Do poloviny května jich bylo už osmnáct tisíc. Výrobce Changan Mazda tak hlásil rekordní čísla, která potvrdila sílu domácí poptávky.
Dvě verze, jeden cíl
EZ-60 se vyrábí v několika specifikacích, které cílí na rozdílné trhy. Základní provedení využívá kombinaci elektromotoru o výkonu 255 koní a malého akumulátoru s kapacitou 31,7 kWh. Součástí systému je i benzinový motor o objemu 1,5 litru, který funguje jako generátor elektřiny. Druhá varianta nabídne plně elektrický pohon s akumulátorem o kapacitě 77,9 kWh od společnosti CATL. Ten podle čínské metodiky vystačí až na 600 kilometrů.
Automobilka se přitom snaží zachovat dostupnost. Základní cena čínské verze činí v přepočtu jen 348 tisíc korun, tedy méně než stojí běžná benzinová Mazda CX-5 na tamním trhu. I proto už má značka v Číně více než 40 tisíc předobjednávek. Podle výrobce za úspěchem stojí nejen dotace, ale i nový design a efektivní konstrukce.
Evropská verze CX-6e
Do Evropy se model dostane už letos. Ponese označení Mazda CX-6e a dorazí ve dvou verzích, a to čistě elektrické a s rozšířeným dojezdem. Plně elektrické provedení nabídne akumulátor s kapacitou kolem 80 kWh a dojezd přibližně 400 kilometrů. Plug-in hybridní varianta využije menší baterii s kapacitou 31,7 nebo 39 kWh a benzinový motor o výkonu 72 kW. Ten bude opět sloužit jen jako generátor.
Mazda zároveň slibuje dynamiku, která uspokojí i náročnější řidiče. Elektromotory nabídnou výkon 175 až 190 kW a pohon zadní nápravy. Nový model bude vycházet z designové filozofie „Soul of Motion“. Poznáte ho podle úzkých LED světlometů, přepracovaného loga a světelného panelu přes celou příď.
Cena evropské verze by měla začínat kolem 45 tisíc eur, tedy přibližně 1,1 milionu korun bez daně. Vzhledem k výbavě a výkonu půjde o jednu z nejdostupnějších možností v kategorii elektrických SUV. Mazda tak chce zopakovat čínský úspěch i na starém kontinentu a potvrdit, že dostupná elektromobilita nemusí být jen čínská specialita.

