Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.
Hatchback K4 bude nabízen ve třech výbavových stupních EX, GT-Line a GT-Line Turbo. Na rozdíl od sedanu zde Kia nepočítá se základními verzemi LX a LXS, takže nabídka startuje rovnou lépe vybaveným provedením EX. V porovnání se sedanem je hatchback o něco dražší, rozdíl však zůstává spíše symbolický a odpovídá vyšší praktičnosti pátých dveří.
Motorizace
Základ nabídky tvoří tříválcový motor 1,0 T-GDI o výkonu 85 kW (115 k). Tento agregát cílí především na řidiče, kteří hledají úsporný a kultivovaný vůz pro každodenní provoz. K dispozici má být s manuální převodovkou i automatem a v některých verzích také s mild-hybridní technikou.
Střed nabídky obsadí čtyřválcový motor 1,6 T-GDI ve výkonové variantě 110 kW (150 k). Ten už nabídne znatelně lepší dynamiku a bude vhodnou volbou pro dálniční provoz i plně obsazené auto. Typicky se pojí se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.
Vrchol nabídky by měla představovat výkonnější verze téhož motoru 1,6 T-GDI s výkonem 132 kW (180 k), která se pravděpodobně objeví ve sportovně laděných stupních výbavy GT-Line. Tato varianta má ambici oslovit řidiče, kteří chtějí od kompaktního hatchbacku svižné reakce a nadprůměrnou dynamiku, aniž by museli sahat po větším či dražším voze.
Konkurence nemá šanci
Z pohledu trhu se Kia K4 Hatchback staví proti zavedeným jménům segmentu. Hlavním rivalem je Honda Civic, která je tradičně vnímána jako etalon mezi kompaktními hatchbacky. Mazda 3 Hatchback se pohybuje v podobných relacích, přičemž u vybraných verzí nabízí i pohon všech kol. Toyota Corolla Hatchback naopak boduje nižší cenou, zatímco Subaru Impreza sází na standardní AWD, i když za vyšší pořizovací částku.
Verdikt
Kia K4 Hatchback vstoupí na český trh s cenou pod hranicí půl milionu korun. Základní verze s motorem 1.0 T-GDI a manuální převodovkou startuje na 489 980 Kč, silnější provedení s motorem 1.6 T-GDI a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je k dispozici od 594 980 Kč. Nejlépe vybavené varianty mohou cenou atakovat hranici zhruba 770 000 Kč, přičemž první vozy dorazí do Česka na začátku roku 2026.
