4.7 C
Czech
Neděle 14. prosince 2025
SupersportyIkona italské elegance. Maserati Quattroporte

Ikona italské elegance. Maserati Quattroporte

Reklama

Jestli něco Italové milují, tak jsou to auta. Společnost Maserati je známá nejen pro masivní výkony svých strojů, ale i eleganci. Tu reprezentuje právě Quattroporte. Tenhle luxusní sedan nám okamžitě učaruje nejen silou, ale hlavně svou jemností a smyslem pro detail. Ne nadarmo se mu přezdívá ikona italské elegance. Z tohoto auta dýchá luxus, který se jen tak nevidí. 

Jak sama firma hlásá, tenhle sedan je zrozen k výkonu a navržen pro inspiraci. Je až neuvěřitelné, jak dokonale dokážou Italové skloubit brutální motor a jemnou duši designu. Přesně tyhle nuance dělají ze značky Maserati takovou kapacitu v oboru. Kromě již zmíněných faktorů se automobilka zaměřila na technologie. V současné době není čas na vozidlo, které by nebylo chytřejší než my sami. Výrobci proto vybrousili bezpečnost a konektivitu. Na trh přichází Quattroporte ve třech výbavách. Jedna lepší než druhá. 

Quattroporte Trofeo 

Nejrychlejší Quattroporte na trhu. Pod kapotou bije srdce nezkrotného osmiválce, který daruje jezdci až 580 koní a pohon AWD. Maximální papírová rychlost se vyšplhala na 326 km/h. zrychlení rovněž nezná hranice. 4,5 s z 0 na 100 je úctyhodný výsledek. 

Vysokých rychlostí dosahuje Trofeo i díky designu. Aerodynamika se zde posunula na práh nemožného.  Přední maska chladiče, kterou zdobí legendární trojzubec, disponuje širšími průduchy a nárazník svým tvarem napomáhá držet auto při zemi. Celé vozidlo pak brázdí silnice a okruhy na 21palcových kolech, která by sama o sobě vyhrála cenu za skvostný vzhled. V jednoduchosti je krása. 

Interiérově jsou si všechny výbavy velice podobné. Maserati vsadilo na hojné zastoupení kůže, karbonové lišty a co možná nejvyšší čistotu provedení. Sedačky sice působí sportovně, což oceníme na okruhu, ale na rozdíl od pravých sportovních skořepin zajistí i notnou dávku pohodlí. Skvěle vymyšlené a funkční. O hudbu se stará audio systém Bowers and Wilkins. 

Quattroporte GT

Šestiválec a síla 350 koní. Slabší sourozenec Trofeo dokáže svištět po okruhu až 270 km/h a z 0 na 100 zrychlí za 5,5 s. Náhon na zadní spolyká celý krouticí moment 500 Nm. Tohle je opravdový dravec. 

Quattroporte Modena 

Zlatým středem v oblasti výkonu se stala verze Modena. Šestiválec, pohon zadních kol, 430 koní ve stáji a 580 Nm krouticího momentu. Z 0 na 100 za 5,0 s. Maximální rychlost se pohybuje kolem 288 km/h. Itálie se opět předvedla a dokázala světu, že slovo „nejde“ neexistuje.

Maserati patří k těm značkám, které budou vždy hledět hlavně na kvalitu a poctivé řemeslo. To dělá z těchto aut legendy.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama