Elektrifikace neminula ani zajeté matadory z USA. Ford se už před lety rozhodl, že musí dopřát lidem alternativu tvrdého výkonu. Klasický Mustang, který by se dal považovat za jedno z nejznámějších aut vůbec, se přesunul do světa elektřiny. Kontroverze veliká, výsledek překvapivý. Mach-E, plně elektrické SUV, nabízí mnohem více než jenom silný výkon.
Mustang v provedení SUV je novou startovací plošinou pro další elektrické modely, které budou pod značkou Ford v příštích letech následovat. Výrobci na něm ukázali, že se nebojí výzev a také směr, kterým se bude značka ubírat. Do modelu Mach-E nacpali silný elektromotor a výkonnou baterii. Mustang tak ujede slušnou vzdálenost na jedno nabití. I vlajkové lodě z automobilek jako je Audi by mohly závidět. Design může ovšem budit lehké kontroverze.
Design
Model Mustang Mach-E se světu představil jako SUV. Musí proto dodržovat jisté zásady, kterými se vyznačují tyto užitkové vozy. Auto je sice robustnější, na druhou stranu je ale vidět, že spíše než na rodinné výlety, se stále ještě výrobci zaměřují na výkon a estetiku. Mach-E. Přední maska dosahuje téměř stejných rozměrů jako u klasického Mustangu. Jediné, co se pořádně zvětšilo, je zadní část.
Maska skvěle kombinuje oblé linie a tvrdé sportovní prvky. Zatímco nárazník se vyznačuje jemnými tvaru, do přímého kontrastu s ním jdou přední LED světlomety, které jsou rozděleny do třech částí. Přestože je gril u elektrických modelů zcela zbytečný, Ford díky jeho tvaru odkázal na svou závodní DNA. Z boku si Ford vyhrál s koly. U verze GT můžeme obdivovat tyhle paprskové krásky prakticky neustále.
Interiér se pyšní jednoduchostí a až neskutečnou elegancí. Jestli byl odjakživa Mustang koncipovaný primárně pro výkon a moc pohodlí jsme v něm nezažili, u Mustang Mach-E se vše mění. Kožené sedačky jsou extrémně komfortní, obrazovka infotainmentu veliká jako klasický notebook, držáky na nápoje ve výbavě. Co více si od severoamerické značky přát. Posádka má všude dostatek místa.
Motor
Například verze GT dokáže svým elektromotorem dodat jezdci na zlatém podnose až 487 koní a 860 Nm krouticího momentu. Dojezd se pohybuje podle výbavy od 490 km do 550 km. Krásná čísla.
Verdikt
Cenově se zde bavíme o částce v rozmezí 1,5 milionu korun až 2,2 milionu korun. Mustang Mach-E není levné SUV. Netřeba se hádat, že plno lidí raději sáhne po spalovací verzi.