Více
    12 C
    Czech
    Pátek 20. června 2025

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Reklama

    Zatímco první elektrické Ferrari, jehož premiéra byla původně naplánována na letošní říjen, bylo posunuto na už jaro 2025, druhý elektromobil značky se měl objevit v roce 2026. To se však mění. Podle serveru Car and Driver se uvedení odkládá minimálně o dva roky – tedy až na 2028, a možná i později.

    Reálný zájem o elektrický supersport údajně neexistuje

    Jeden ze zdrojů uvedl, že „reálná, udržitelná poptávka po elektrickém sportovním voze v podstatě neexistuje“. Ferrari má podle něj velmi loajální klientelu, která od vozu očekává nejen výkon, ale i emoce – a právě ty podle všeho elektrický pohon zatím nabídnout nedokáže.

    První elektrický model Ferrari má být exkluzivní nízkonákladový kus pro omezený počet zákazníků. Oproti tomu druhý elektromobil měl být vyroben ve větších počtech a stát se běžnější součástí nabídky značky. Právě obava z nízkého zájmu o takový vůz je důvodem, proč Ferrari celý projekt přibrzdilo.

    Zdržení však Ferrari poskytuje i více času na vývoj vlastní technologie elektrického pohonu, která by mohla v budoucnu přesvědčit i skeptické zákazníky. Automobilka údajně chce přijít s něčím, co bude nejen výkonné, ale i emocionálně nabité – tak, jak jsou fanoušci značky zvyklí.

    Ferrari není jediný výrobce, který odkládá termíny 

    Ferrari v tomto směru není osamocené. S podobnými problémy se potýká i Aston Martin, jehož šéf Lawrence Stroll loni odůvodnil zpoždění elektrického modelu tím, že zákazníci „chtějí slyšet zvuk a cítit vůni svých sportovních aut“. Maserati dokonce zcela zrušilo svůj projekt elektrického supersportu MC20 Folgore, přestože ho oznámilo už před pěti lety. Důvodem byla opět „nízká očekávaná obchodní atraktivita“.

    Verdikt 

    Z těchto signálů je zřejmé, že přechod ke sportovním elektromobilům nebude tak rychlý, jak se možná ještě před pár lety zdálo. I přes tlak emisních norem a trend elektrifikace se zdá, že u prémiových značek stále vítězí emoce nad technologií. A Ferrari jakožto symbol tradice si evidentně nemůže dovolit riskovat ztrátu své identity. Uvidíme, jestli se trend otočí. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Chevrolet Corvette ZR1X Hybrid pro rok 2026 nemá zábrany 

    Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

    Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

    Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

    Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

    Tak jsme se dočkali. Legendární Ford F-150 Lobo je zpět. 

    Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.

    Leapmotor B10 může změnit hru. Čínské SUV míří do Evropy s cenou pod 300 tisíc

    Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Chevrolet Corvette ZR1X Hybrid pro rok 2026 nemá zábrany 

    Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

    Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

    Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

    Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

    Tak jsme se dočkali. Legendární Ford F-150 Lobo je zpět. 

    Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.

    Leapmotor B10 může změnit hru. Čínské SUV míří do Evropy s cenou pod 300 tisíc

    Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama