Více
    5.1 C
    Czech
    Čtvrtek 2. října 2025

    Ford Focus ST končí. Evropa se loučí s ikonickým hot hatchem

    Éra jednoho z nejoblíbenějších hot hatchů je u konce. Ford oficiálně ukončil výrobu modelu Focus ST v Evropě, čímž se uzavírá více než dvacetiletá kapitola sportovně laděného kompaktního vozu. Poslední kus sjel z výrobní linky v německém Saarlouis minulý týden.

    Volvo EM90 jako plug-in hybrid? Patentové obrázky odhalují možné překvapení

    Trh je poslední roky zaplavený crossovery a SUV. Přesto se stále najde skupina řidičů, kteří nedají dopustit na praktičnost klasického minivanu. A právě těm by mohl udělat radost krok švédské automobilky Volvo. Podle nových patentových obrázků podaných u amerického patentového úřadu USPTO se totiž rýsuje možnost, že model EM90 dostane i plug-in hybridní verzi.

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Reklama

    Zatímco první elektrické Ferrari, jehož premiéra byla původně naplánována na letošní říjen, bylo posunuto na už jaro 2025, druhý elektromobil značky se měl objevit v roce 2026. To se však mění. Podle serveru Car and Driver se uvedení odkládá minimálně o dva roky – tedy až na 2028, a možná i později.

    Reálný zájem o elektrický supersport údajně neexistuje

    Jeden ze zdrojů uvedl, že „reálná, udržitelná poptávka po elektrickém sportovním voze v podstatě neexistuje“. Ferrari má podle něj velmi loajální klientelu, která od vozu očekává nejen výkon, ale i emoce – a právě ty podle všeho elektrický pohon zatím nabídnout nedokáže.

    První elektrický model Ferrari má být exkluzivní nízkonákladový kus pro omezený počet zákazníků. Oproti tomu druhý elektromobil měl být vyroben ve větších počtech a stát se běžnější součástí nabídky značky. Právě obava z nízkého zájmu o takový vůz je důvodem, proč Ferrari celý projekt přibrzdilo.

    Zdržení však Ferrari poskytuje i více času na vývoj vlastní technologie elektrického pohonu, která by mohla v budoucnu přesvědčit i skeptické zákazníky. Automobilka údajně chce přijít s něčím, co bude nejen výkonné, ale i emocionálně nabité – tak, jak jsou fanoušci značky zvyklí.

    Ferrari není jediný výrobce, který odkládá termíny 

    Ferrari v tomto směru není osamocené. S podobnými problémy se potýká i Aston Martin, jehož šéf Lawrence Stroll loni odůvodnil zpoždění elektrického modelu tím, že zákazníci „chtějí slyšet zvuk a cítit vůni svých sportovních aut“. Maserati dokonce zcela zrušilo svůj projekt elektrického supersportu MC20 Folgore, přestože ho oznámilo už před pěti lety. Důvodem byla opět „nízká očekávaná obchodní atraktivita“.

    Verdikt 

    Z těchto signálů je zřejmé, že přechod ke sportovním elektromobilům nebude tak rychlý, jak se možná ještě před pár lety zdálo. I přes tlak emisních norem a trend elektrifikace se zdá, že u prémiových značek stále vítězí emoce nad technologií. A Ferrari jakožto symbol tradice si evidentně nemůže dovolit riskovat ztrátu své identity. Uvidíme, jestli se trend otočí. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota GR86 Yuzu Edition ukazuje, že zábava za volantem nevymřela

    Toyota představila speciální edici GR86 Yuzu Edition pro rok 2026. Zářivě žlutý lak, laděný podvozek a brzdy z Performance Packu dokazují, že i v době crossoverů a elektromobilů má svět místo pro dostupné sportovní kupé, které umí rozdávat čistou radost z jízdy.

    Ford Focus ST končí. Evropa se loučí s ikonickým hot hatchem

    Éra jednoho z nejoblíbenějších hot hatchů je u konce. Ford oficiálně ukončil výrobu modelu Focus ST v Evropě, čímž se uzavírá více než dvacetiletá kapitola sportovně laděného kompaktního vozu. Poslední kus sjel z výrobní linky v německém Saarlouis minulý týden.

    Volvo EM90 jako plug-in hybrid? Patentové obrázky odhalují možné překvapení

    Trh je poslední roky zaplavený crossovery a SUV. Přesto se stále najde skupina řidičů, kteří nedají dopustit na praktičnost klasického minivanu. A právě těm by mohl udělat radost krok švédské automobilky Volvo. Podle nových patentových obrázků podaných u amerického patentového úřadu USPTO se totiž rýsuje možnost, že model EM90 dostane i plug-in hybridní verzi.

    Audi S5 2025. První i poslední svého druhu

    Nová generace Audi S5 přichází s výraznou změnou v portfoliu značky z Ingolstadtu. Nejenže nahrazuje dosavadní S5 Sportback, ale zároveň se stává prvním vozem postaveným na nové platformě Premium Platform Combustion (PPC) – poslední architektuře spalovacích motorů, kterou Audi vyvinulo.

    Toyota Corolla Cross 2026. Omlazená tvář se starými zvyky

    Toyota provedla u svého malého SUV Corolla Cross facelift, který přináší pár modernějších prvků, ale jinak nechává věci prakticky beze změny. Na výběr zůstává benzinový dvoulitrový čtyřválec nebo hybridní varianta s pohonem všech kol. Výsledkem je solidní, ale nijak převratný modelový rok.

    Chevrolet Silverado EV Trail Boss 2026. Elektrický obr v terénním kabátě

    Chevrolet rozšiřuje nabídku elektrických pick-upů a pro rok 2026 přivádí na scénu novou verzi Silverado EV Trail Boss. Jméno naznačuje terénního drsňáka, realita je ale o něco umírněnější – spíše než do extrémních podmínek míří Trail Boss na zákazníky, kteří chtějí robustní, stylový a dobře vybavený vůz, se kterým se dostanou nejen na chatu, ale i k jezeru nebo na cyklostezku.

    Abarth 600e Scorpionissima dorazil do Česka

    Italský Abarth přiváží na trh nový elektromobil 600e. Auto vychází z Fiatu 600, ale dostalo vlastní sportovní úpravy a ostřejší charakter. Nabízí dvě verze, obě s bohatou výbavou a solidním výkonem. Ceny startují těsně nad hranicí jednoho milionu korun.

    Jeep Commander se vrací v novém pojetí i limitované edici

    Jeep Commander znovu poutá pozornost. Jednou v podobě odvážného renderu, který naznačuje možnou novou generaci, podruhé limitovanou sérií připravenou výhradně pro Japonsko. V obou případech jde o sedmimístné SUV, které se snaží ukázat, že značka má s tímto modelem ještě velké plány.

    Nissan Sentra 2026 dostala nový vzhled, technika zůstává stará

    Nissan posílá na trh devátou generaci Sentry. Kompaktní sedan dostal odvážnější tvary, moderní displeje a interiér, který působí hodnotněji než dosud. Technika pod kapotou se ale prakticky nezměnila a vůz dál sází na známý dvoulitrový motor.

    Tesla Model Y pod drobnohledem. Federální úřad vyšetřuje problém s elektrickými klikami

    Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) zahájil vyšetřování elektromobilu Tesla Model Y z roku 2021, a to kvůli problémům s elektrickými klikami dveří. Ty mohou v určitých situacích přestat fungovat, což už několikrát vedlo k dramatickým momentům, kdy se rodiče nemohli dostat k dětem uvězněným uvnitř vozu. Podle dokumentace jde zhruba o 174 tisíc vozů.

    Toyota GR86 Yuzu Edition ukazuje, že zábava za volantem nevymřela

    Toyota představila speciální edici GR86 Yuzu Edition pro rok 2026. Zářivě žlutý lak, laděný podvozek a brzdy z Performance Packu dokazují, že i v době crossoverů a elektromobilů má svět místo pro dostupné sportovní kupé, které umí rozdávat čistou radost z jízdy.

    Ford Focus ST končí. Evropa se loučí s ikonickým hot hatchem

    Éra jednoho z nejoblíbenějších hot hatchů je u konce. Ford oficiálně ukončil výrobu modelu Focus ST v Evropě, čímž se uzavírá více než dvacetiletá kapitola sportovně laděného kompaktního vozu. Poslední kus sjel z výrobní linky v německém Saarlouis minulý týden.

    Volvo EM90 jako plug-in hybrid? Patentové obrázky odhalují možné překvapení

    Trh je poslední roky zaplavený crossovery a SUV. Přesto se stále najde skupina řidičů, kteří nedají dopustit na praktičnost klasického minivanu. A právě těm by mohl udělat radost krok švédské automobilky Volvo. Podle nových patentových obrázků podaných u amerického patentového úřadu USPTO se totiž rýsuje možnost, že model EM90 dostane i plug-in hybridní verzi.

    Audi S5 2025. První i poslední svého druhu

    Nová generace Audi S5 přichází s výraznou změnou v portfoliu značky z Ingolstadtu. Nejenže nahrazuje dosavadní S5 Sportback, ale zároveň se stává prvním vozem postaveným na nové platformě Premium Platform Combustion (PPC) – poslední architektuře spalovacích motorů, kterou Audi vyvinulo.

    Toyota Corolla Cross 2026. Omlazená tvář se starými zvyky

    Toyota provedla u svého malého SUV Corolla Cross facelift, který přináší pár modernějších prvků, ale jinak nechává věci prakticky beze změny. Na výběr zůstává benzinový dvoulitrový čtyřválec nebo hybridní varianta s pohonem všech kol. Výsledkem je solidní, ale nijak převratný modelový rok.

    Chevrolet Silverado EV Trail Boss 2026. Elektrický obr v terénním kabátě

    Chevrolet rozšiřuje nabídku elektrických pick-upů a pro rok 2026 přivádí na scénu novou verzi Silverado EV Trail Boss. Jméno naznačuje terénního drsňáka, realita je ale o něco umírněnější – spíše než do extrémních podmínek míří Trail Boss na zákazníky, kteří chtějí robustní, stylový a dobře vybavený vůz, se kterým se dostanou nejen na chatu, ale i k jezeru nebo na cyklostezku.

    Abarth 600e Scorpionissima dorazil do Česka

    Italský Abarth přiváží na trh nový elektromobil 600e. Auto vychází z Fiatu 600, ale dostalo vlastní sportovní úpravy a ostřejší charakter. Nabízí dvě verze, obě s bohatou výbavou a solidním výkonem. Ceny startují těsně nad hranicí jednoho milionu korun.

    Jeep Commander se vrací v novém pojetí i limitované edici

    Jeep Commander znovu poutá pozornost. Jednou v podobě odvážného renderu, který naznačuje možnou novou generaci, podruhé limitovanou sérií připravenou výhradně pro Japonsko. V obou případech jde o sedmimístné SUV, které se snaží ukázat, že značka má s tímto modelem ještě velké plány.

    Nissan Sentra 2026 dostala nový vzhled, technika zůstává stará

    Nissan posílá na trh devátou generaci Sentry. Kompaktní sedan dostal odvážnější tvary, moderní displeje a interiér, který působí hodnotněji než dosud. Technika pod kapotou se ale prakticky nezměnila a vůz dál sází na známý dvoulitrový motor.

    Tesla Model Y pod drobnohledem. Federální úřad vyšetřuje problém s elektrickými klikami

    Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) zahájil vyšetřování elektromobilu Tesla Model Y z roku 2021, a to kvůli problémům s elektrickými klikami dveří. Ty mohou v určitých situacích přestat fungovat, což už několikrát vedlo k dramatickým momentům, kdy se rodiče nemohli dostat k dětem uvězněným uvnitř vozu. Podle dokumentace jde zhruba o 174 tisíc vozů.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama