Více
    1.3 C
    Czech
    Čtvrtek 26. ledna 2023

    Fantazie na čtyřech kolech. Audi R8 V10 posouvá hranice nemožného

    Země našich západních sousedů? To je automobilová velmoc v úplně každém smyslu slova. BMW, Mercedes, Volkswagen. A pokračovat bychom mohli dál a dál. Třeba až k Audi, které se do výčtu těch nejlepších výrobců rozhodně řadí. Svým novým kouskem se opět překonalo, R8 V10 dobře vypadá, krásně jezdí a políčeno má na rekordy.

    Dopřejme si nejdříve trochu poetického povídání o tom, na co právě koukáme. Tohle není jen tak nějaké coupé, kterých se po světě prohánějí statisíce. Tohle je naprostý unikát a dokonalá kombinace známých, osvědčených německých kvalit, které jsou oblečeny do zbrusu nového, rudého kabátu. Jde o zážitky, které nám V10 nabídne, a že jich není málo. Tady Audi neponechalo nic náhodě a každý kousek této dokonalé skládačky byl promyšlen do posledního detailu.

    Malé?

    Přestože se Audi R8 Coupé V10 Performance RWD, což je celý název tohoto skvostu, jeví jako malé autíčko, dostojí tomuto předsudku jen výškou, která čítá 1236 mm. Na délku se ovšem číslo vyšplhá na hodnotu 4429 mm, kdy rozvor naměříme 2650 mm. Kamkoli se budeme chtít vejít, musíme počítat se šířkou 2037 mm včetně zrcátek.

    Síla všude, kam se podíváme

    Pod kapotou nám tenhle zázrak schovává 10 válců v benzínu s přímým vstřikováním o celkovém objemu 5,2l. solidní arsenál, ale daleko zajímavější je číslo, které vyprodukuje v podobě výkonu. 419kW, takže nějakých 570 koní je hodnota, která nás doslova zabije do sedaček, když připočteme krouticí moment 550Nm a celkovou váhu cca 1,9 tuny. Maximální rychlost, která byla u R8 naměřena, se rovná 329 km/h. Když se představíme, že z 0 na 100 se dostane za 3,7s, hned máme chuť všeho nechat, nasednout a jet si čísla ověřit.

    Spotřeba je odpovídající divadlu, které tohle coupé předvede. 12,9l na 100 km je ale číslo, které finančně vůbec nebudeme řešit, pokud jsme si mohli dovolit tohle auto koupit. Podvozek je další věc, na kterou se v Audi zaměřili. Verze Performance se stabilizátorem s karbonového kompozitu dokonale kombinuje práci pružin a tlumičů. Kontakt s vozovkou je tak přímější a zážitek z jízdy nesrovnatelně lepší.

    Interiér z rukou génia

    Černá barva kůže s rudým vyšíváním, skořepinová sportovní sedadla, masivní volant. Nejen to nám dodává pocit sportovnosti a naprostého luxusu. Tohle auto bylo stvořené k tomu, aby bylo závodník. Pochopíme to hned, jak si sedneme do kokpitu.

    Celé coupé představuje naprostou dokonalost a senzaci. Pokud máme 4,6 milionů korun, auto je naše. Na dravější verzi Spyder bychom si museli našetřit alespoň 5,1 milionů. Je to drahé, ale dokonalé. To reprezentuje Audi R8 V10.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.