2.5 C
Czech
Čtvrtek 18. prosince 2025
ElektroElektrické Subaru Solterra dostalo pořádný update. Je rychlejší, úspornější a chytřejší

Elektrické Subaru Solterra dostalo pořádný update. Je rychlejší, úspornější a chytřejší

Reklama

Subaru Solterra vstupuje do modelového roku 2026 s výrazně prodlouženým dojezdem, vyšším výkonem a řadou chytrých úprav v interiéru i technice. Modernizovaný elektrický crossover tak míří přímo proti silné konkurenci a zároveň cílí na věrné zákazníky značky, kteří hledají první Subaru na baterky bez kompromisů.

Protože Solterra vznikla ve spolupráci s Toyotou, je její „sourozenec“ bZ4X stále téměř identický. Subaru se ale snaží odlišit – hlavně na přídi. Nový nárazník působí čistějším dojmem, světlomety jsou opticky odděleny a mezi ně se nastěhovalo osvětlené logo Subaru. Praktickým detailem je přesun nabíjecí zásuvky na pravý přední blatník a přechod na konektor NACS, který se lépe hodí pro nabíjení u Superchargerů.

Kromě toho dostala Solterra decentnější lemování blatníků v barvě karoserie (u bílých, černých a stříbrných laků), což zjemňuje vzhled oproti staršímu modelu s šedým plastem.

Design kabiny 

Uvnitř zůstává celkový koncept zachován, ale změny jsou patrné. Nejvíc do očí bije nový 14palcový centrální displej, který je nyní součástí každé výbavy. Ovládání klimatizace se přesunulo převážně na dotyk, ale teplotu lze stále nastavovat pomocí fyzických ovladačů – což je plus.

Středová konzole dostala dvě bezdrátové nabíječky na telefony, ovšem bez protiskluzové úpravy. Řadicí volič zůstal poněkud nepraktický, protože je potřeba jej nejprve zatlačit a teprve poté otočit.

Zajímavostí u nejvyšší výbavy XT jsou sálavé topné panely pod volantem a před nohama spolujezdce. Subaru tvrdí, že jde o úspornější způsob vytápění kabiny než foukání horkého vzduchu. Méně příjemná zpráva: u tohoto řešení nezbylo místo pro klasickou přihrádku před spolujezdcem.

Motorizace, síla elektřiny 

Subaru se drží své filozofie a Solterra je nabízena výhradně s pohonem všech kol. Nově ale přichází dvě výkonové varianty. Základní verze (Premium a Limited): 233 koní (dříve 215) a Výkonnější XT: 338 koní díky silnějšímu přednímu elektromotoru.

Baterie narostla na 67 kWh a dojezd se znatelně zlepšil. Základní verze zvládne až 463 km dle EPA, výkonnější XT 448 km. To je výrazný skok oproti předchozím 365 km. Rychlé nabíjení 10–80 % trvá přibližně 30 minut a palubní nabíječka se posílila na 11 kW. Verze XT se v praxi ukazuje jako velmi svižná – zrychlení na 100 km/h zvládne pod 5 sekund, což ji posouvá mezi konkurenty, kteří dosud Subaru ujížděli.

Verdikt

Nové Subaru Solterra možná není úplně „nové“, ale rozhodně je lepší. Výrazně delší dojezd, více výkonu a praktičtější detaily ji posouvají o kus dál. Pro věrné zákazníky značky je to jasná volba při přechodu na elektromobilitu. Pokud ale hledáte designově odvážnější či technologicky průkopnický elektromobil, Hyundai Ioniq 5 nebo Kia EV6 budou nadále silnými konkurenty.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama